כתב אישום הוגש נגד יאסין אבו אלקרעה, המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בתחנה המרכזית בירושלים לפני מספר שבועות, שגרם לפציעתו של המאבטח אשר אלמליח באורח אנוש. מחקירת המשטרה עלה כי אבו אלקרעה, תושב הכפר ואדי פרעה הסמוך לשכם שהה באופן בלתי חוקי בישראל, תוך ניצול היתר כניסה למרחב התפר, שהונפק לו, לצורך מעבר גדר ההפרדה לצרכי חקלאות.



עוד עלה מהחקירה, כי ברקע למעשה עמדה, בין היתר, העובדה כי הושפע מהסתה ברשת בעקבות ההכרזה על ירושלים כבירת ישראל. המחבל אבו אלקרעה כתב צוואה טרם ביצוע הפיגוע שאותה לקח מציטוטי שהידים הנמצאים בספרי הלימוד של בית הספר ברשות הפלסטינית.



מבצע הפיגוע בתחנה המרכזית:



בכתב האישום נכתב כי "נוכח הצהרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בדבר הכרה בירושלים כבירת ישראל, גמר הנאשם בדעתו לרצוח כמה שיותר יהודים בירושלים, להיהרג במהלך האירוע ולהפוך ל"שהיד" וזאת, לשיטתו, כדי להגן על ירושלים ועל מסגד אלאקצא". 



לפני מספר ימים נמסר מבית החולים שערי צדק כי נרשם שיפור במצבו של אלמליח. בנו, אופק, סיפר לאחר הפיגוע למעריב כי אביו מנע פיגוע גדול יותר, והביע את זעמו על הטיפול הרך, לדעתו, שהמדינה מעניקה למחבלים. "הוא יצא בן אדם גיבור כמו שאני תמיד מכיר אותו, חשד במחבל ומנע פיגוע שלא רק בן אחד היה נפגע ממנו, וזה בוודאות, גם חברת האבטחה שלו אומרת את זה. הוא יצא ענק, יש לו לב ענק, והוא ייצא מזה גדול בעזרת ה'. אני לא יודע למה אין עונש מוות למחבלים היום, ועוד לוקחים אותם לבית חולים אחר כך. זה גורם לי להרגיש גרוע מאוד".



אשר אלמליח שנפצע בפיגוע בירושלים ובנו. צילום: פייסבוק