בית הדין הצבאי דן אתמול את רוצח בני משפחת סלומון לשלושה מאסרי עולם, על אף שקרוביהם ביקשו עונש מוות למחבלים, ולמרות שראש הממשלה ושר הביטחון הבטיחו לפעול לגזירתו. איילה חסון עימתה היום (חמישי) בנושא ב-103FM בין רובי דמלין, שבנה דיוויד ז"ל נורה מאש צלף פלסטיני ליד עפרה בעת ששירת במילואים, לבין תמרה פיש, שאביה אברהם ז"ל נרצח לנגד עיניה בפיגוע ליד היישוב נוקדים.
 
דמלין, חברה בפורום המשפחות השכולות, אמרה: "האם אנחנו מחפשים נקמה? נקמה לא תחזיר לי את הילד בחזרה. אני לא חושבת שזה מוסרי להרוג מישהו בשם הבן שלי. זה גם לא ימנע מאחרים לרצוח, זו הסטטיסטיקה בעולם. במדינות נאורות בכל העולם אין עונש מוות, למה אנחנו רוצים לחזור אחורה?. גם בארצות הברית, כמות המדינות שיש בהן עונש מוות, ירדה בחצי. גם לנלסון מנדלה היה דם על הידיים והוא עשה שינוי בעולם. כתבתי מכתב לרוצח של בני, שבחירה בדרך של אי-אלימות תהיה יעילה הרבה יותר בהשגת מדינה פלסטינית. הוא השיב לי במכתב מאוד לא נעים".
פיש הגיבה: "כואב לי הלב לשמוע את זה. מתכנני הפיגוע שבו אבא שלי נרצח התבצרו בכנסיית המולד ואפשרו להם לצאת מהארץ, הם כיום מסתובבים חופשי בעולם. הייתי במשפט של אחד מהרוצחים של אבא שלי שנתפס. הוא צחק לי בפרצוף ואמר לי שלעולם לא אראה יותר את אבא שלי. ושהוא עוד כמה שנים ייצא וימשיך להרוג אותנו. אשתו ישבה וצחקה לי בפרצוף. אבא שלו צעק עלי שזה מגיע לי ושהם ימשיכו להרוג אותנו".



"אנחנו לא חיים באירופה", המשיכה פיש, "במדינות נאורות ביטלו עונש מוות כי אנשים קיבלו עונש מוות ואז הסתבר שזה לא הם. כאן יודעים בוודאות מי הרוצח. עונש מוות מגיע לכל מי שהוכח בוודאות שזה הוא. מי שרצח צריך ללכת באותה הדרך".
 
"טבעי לחשוב כמוך", אמרה דמלין, "אבל גם את יגאל עמיר היו צריכים להרוג?" "יכול להיות שכן", השיבה פיש, "יש הבדל בין רצח פלילי לבין טרור". "מה שהוא עשה זה טרור, לא רצח רגיל", טענה דמלין, "אז למה, כי מדובר ביהודי?"