שר החוץ של לבנון, ג'ובראן באסיל, אמר בשיחה עם כתבת ערוץ טלוויזיה לבנוני, כי זכותה של ישראל להתקיים בביטחון, וגרם לסערה. באסיל התייחס לסוגיית נרמול היחסים של מדינות ערב עם ישראל, ואמר כי "אני לא מכחיש את זכותה של ישראל להתקיים. אנחנו לא עיוורים. אנחנו עם שרוצה לחיות עם אחרים, אך מה קורה כאשר האחר לא רוצה אותך?".



הדבר גרם לתמיהה רבה בקרב אנשי תקשורת ופעילים ברשתות החברתיות, במיוחד מאחר ובאסיל עומד בראש הזרם הלאומי החופשי, בן בריתו של ארגון חיזבאללה בלבנון.



במהלך ראיון שהעניק לערוץ אל-מיאדין הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה במסגרת "דיאלוג השעה", אמר השר הלבנוני, כי "המחלוקת עם ישראל אינה אידאולוגית". הוא הוסיף, כי "אנחנו לא דוחים את האפשרות של קיום ישראל ובזכותה לחיות בביטחון".





בראיון עצמו התייחס באסיל לעמדת הערבית בסוגיית הכרת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל, וכינה את העמדה "חלשה". לדבריו, "אילו הערבים לא היו שותקים, טראמפ לא היה מקבל את ההחלטה להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים".



לאחר הסערה שנגרמה כתוצאה מדבריו, צייצה לשכת השר הלבנוני בדף הטוויטר הרשמי שלו הבהרה, ובה נטען כי "הדברים שלי הוצאו מהקשרם". בהודעה רשמית נאמר, כי העמדה הלבנונית בכל הקשור לקונפליקט הערבי-ישראלי ובסוגיה הפלסטינית היא "איתנה כאשר העמדה היא על פי הלגיטימיות הבינלאומית ולפי עקרון השבת הזכויות הערביות והפלסטיניות הלגיטימית לפי יוזמת השלום הערבית שהוכרזה בביירות במרץ 2002. לבנון עדיין מסכימה לעמדה זו".



עוד נאמר, כי מה שאמר השר באסיל בשנים האחרונות ובראיון שהעניק לערוץ אל-מיאדין, הוא שהוא דוחה את הנוכחות של הישות הישראלית שגוזלת את זכויות פלסטין, לבנון והזכויות הערביות, וכי ישראל אויבת ללבנון, וכל דבר שנלקח מתוך הריאיון הזה לא ישנה עמדה זו".