כלי תקשורת איראנים דיווחו הערב (שישי) כי כוחות המשטרה פיזרו את המפגינים, שמחו נגד הממשלה בעיר קרמאנשאה. כ-300 מפגינים התאספו בעיר, בדרישה לשחרר אסירים פוליטיים. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה, המחאה התפשטה לטהרן ולמספר ערים נוספות. בקטעי הוידאו שפורסמו ברשתות החברתיות, נראה כי הפגנות גדולות התקיימו בערים הגדולות במדינה. על פי הדיווחים, עד כה נעצרו כ-50 בני אדם.



ההפגנות מתקיימות לאחר שמאות אזרחי המדינה יצאו אתמול לרחובות העיר משהד, במחאה על יוקר המחייה, תוך שהם צועקים קריאות בגנות הממשלה. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות, נראים תושבי העיר השנייה בגדולה באיראן, ואחד המקומותהקדושים ביותר לשיעה, קוראים "מוות לנשיא רוחאני", ו"מוות לדיקטטור". 



בסוכנות הידיעות הרשמית למחצה, ILNA וברשתות החברתיות, דווח כי גם בערים אחרות במדינה היו הפגנות. חלקם צעקו "עזבו את סוריה, חשבו עלינו", וביקרו את שליחת החיילים האיראניים למדינה השכנה על מנת לתמוך בנשיא אסד. 



איראנים רבים מאמינים כי המצב הכלכלי במדינה לא השתפר כמו שהממשלה הבטיחה אחרי שחתמה על הסכם הגרעין ב-2015. הסיות לכך, לדעת המוחים, היא שחיתות וניהול גרוע. גם האבטלה במדינה עלתה השנה ועמדה על 12.4 אחוזים לעומת 11% בשנה שעברה. מתוך 80 מיליון אזרחים באיראן, כ-3.2 מיליון הם מחוסרי עבודה. 





מושל משהד, מוחמד ראחים נורוזיאן, צוטט כאומר כי "ההפגנות בלתי חוקיות, אבל המשטרה התנהלה בסבלנות". לדבריו, מספר מפגינים נעצרו בגלל ש"ניסו לגרום נזק לרכוש ציבורי". נורוזיאן הוסיף כי המפגינים אורגנו על ידי "אויבי הרפובליקה האסלאמית" ו"מתנגדי המהפכה". 



המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, שביקר את המדיניות הכלכלית של הממשלה, אמר אתמול ש"המדינה מתמודדת עם מחירים גבוהים, אינפלציה ומיתון" וביקש מהממשלה לפתור את הבעיות בנחישות.