מרכז הליכוד יתכנס מחר לישיבה מיוחדת כדי להצביע על הצעת החלטה המחייבת את הליכוד להחיל את הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. ההתכנסות מתרחשת ביוזמת פעילים מרכזיים של הליכוד ביהודה ושומרון - שבח שטרן ונתן אנגלסמן, העומדים בראש המטה הלאומי בליכוד, ושי מרלניג, מנכ"ל המטה. אנגלסמן אמר הערב (שבת) ל"מעריב אונליין" כי "ההחלטה שתתקבל מחייבת את נציגי הליכוד בממשלה ובכנסת".
למעלה מ-900 חתימות של חברי מרכז גויסו, וזוהי הישיבה הראשונה שמתכנסת בעזרת אמצעי זה, מאז מאז תוכנית ההתנתקות. ראש הממשלה בנימין נתניהו יעדר מהדיון מחר, אולם הכינוס נעשה בידיעתו. הוא לא פעל לדחיית או לביטול ישיבת המרכז מחר.
במהלך השבוע החולף, רבים משרי הליכוד וחברי הכנסת של המפלגה צילמו סרטוני וידיאו, בהם קראו לחברי המרכז להגיע בהמוניהם לכינוס ולאשר את ההחלטה. בין הפונים: יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השרים גלעד ארדן, זאב אלקין וישראל כץ, השר לשעבר גדעון סער וראש עירית ירושלים ניר ברקת.

ההחלטה שתובא להצבעה, ושעשויות להיות לה השפעות מדיניות מרחיקות לכת, אומרת כי ”במלאות יובל לשיחרור חבלי יהודה ושומרון ובתוכם - ירושלים, בירתנו הנצחית, מרכז הליכוד קורא לנבחרי הליכוד לפעול כדי לאפשר בניה חופשית וכדי להחיל את חוקי ישראל וריבונותה על כל מרחבי ההתיישבות המשוחררים ביהודה ושומרון". 
 
לקראת האירוע פרסו פעילי תנועת הריבונות, מייסודה של 'נשים בירוק', כרזות עידוד למובילי ומקדמי חזון הריבונות בצירי תנועה מרכזיים ברחבי הארץ. ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, אמרו: "אנו מברכות על חזרתה של תנועת הליכוד אל הדיון הערכי אידאולוגי המנחה אותנו באחיזתנו על הארץ כולה ועל יהודה, שומרון ובקעת הירדן במיוחד".
הרצוג: "מדובר בהחלטה לא אחראית ולא מעשית"
באופוזיציה לעומת זאת, מתחו ביקורת חריפה על כוונת מרכז הליכוד לאמץ מחר החלטה הקוראת להחיל את החוק הישראלי בשטחי יהודה ושומרון והזהירו מפני השלכותיה. יושב ראש האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג אמר כי "במידה וההחלטה תתקבל, מדובר בעוד החלטה לא אחראית ולא מעשית, תוצרת הליכוד". הוא הוסיף: "ברור לכל כי ראש הממשלה לא יוכל להביא את החלטת הליכוד לידי ביצוע, וזו רק תביא לעקירת העיניים של הממשל הכי אוהד את מדינת ישראל, לסיבוכים מדיניים, פוליטיים ודמוגרפים וייאוש נוסף, בקרב שני הצדדים". לדברי יושב ראש האופוזיציה, מדובר בהחלטה שכל כולה פופוליזם זול, שלא תתרום לביטחון ישראל, ושמוכיחה פעם נוספת שהליכוד מכין עצמו לבחירות.

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) אמר: "מחר, יום ראשון, מתכוונים חברי מרכז הליכוד לערוך כנס בו תתקבל החלטה בעד סיפוח שטחי יהודה ושומרון. כנראה צריך להזכיר לחברי מרכז הליכוד שבכירים במפלגתם ובממשלה, ובראשם רה"מ, כבר הצהירו על תמיכתם בפתרון שתי המדינות ועל התנגדות לסיפוח. סקרים שונים אף מראים שמרבית הציבור בישראל, ובתוכם מצביעי הימין, מתנגדים לסיפוח ולמדינה אחת". הוא הוסיף: "על מפלגות האופוזיציה להתאחד ולהניח על השולחן מתווה ברור לפתרון הסכסוך על פי רעיון שתי המדינות. נכון, המתווה יתבסס על פשרות, אבל לא נתפשר על בטחונה של מדינת ישראל".
יושבת ראש מרצ זהבה גלאון אמרה כי "יוזמי ההצעה בליכוד הם חבורה של אנשים הזויים שמתחרים עם אנשי הבית היהודי מי יצהיר יותר נאמנות ליהודה ושומרון. כל החלת ריבונות משמעה סיפוח השטחים והנהגת מדיניות של אפרטהייד שתוביל אותנו לבידוד בינלאומי". יו"ר תע"ל, ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אמר כי "אין ספק שנתניהו הצליח להסיר מסדר היום את חזון שתי המדינות והחלטת מרכז הליכוד פירושו שאנחנו צועדים בכיוון מדינה אחת: או מדינת אפרטהייד או מדינה דמוקרטית עם שוויון בין כלל האזרחים יהודים וערבים, וכאשר ברקע ממשל טראמפ , אין ספק שאנחנו צועדים בכיוון מדינה אחת דו-לאומית , מדינת כל לאומיה".
לדברי ח״כ ד״ר יוסף ג׳בארין (הרשימה המשותפת), ההצעה להחיל את החוק הישראלי על השטחים משקפת את רעיון האפרטהייד במיטבו, והיא נועדה לתת גושפנקא פוליטית וחוקית לעליונות התושבים היהודים על פני הפלסטינים. "הצעות מעין אלו יביאו רק להמשך מעגל הדמים והנצחת הסכסוך", הוסיף, "הממשלה מהלכת אימים על הציבור כל אימת שעולה הדרישה להקמת מדינה פלסטינית, אך המשך הסכסוך והמשך הכיבוש הם המקור לסכנות ולייאוש". הוא סיכם: "אין ולא יהיה כיבוש נאור. אין כיבוש מתמשך ללא התנגדות מתמשכת".
יו"ר בל"ד ח"כ ג'מאל זחאלקה אמר כי "אם הליכוד רוצה מדינה אחת של קול אחד לאדם אחד בבקשה, אבל הכוונה היא למסד שלטון אפרטהייד, וזה יאפשר לנו לחשוף את השקר של דמוקרטיה מדומיינת שמסתירה גזענות ושלטון קולוניאלי. זה עוזר לנו במאבק נגד הכיבוש בעולם".
ואילו לדברי "שלום עכשיו", היום כבר ברור שבעלי הבית האמיתיים בליכוד הם המתנחלים, שמבינים שנתניהו חלש ומאלצים אותו לאמץ את תכנית בנט וסמוטריץ, שתוביל את ישראל לעבר מדינה דו לאומית. "כנראה שלתמיכה בשחיתות יש תג מחיר. רק ראש ממשלה בסוף דרכו שעסוק בהישרדות מאפשר את הפארסה המסוכנת הזאת", טענו בארגון.