לאה גולדין וזהבה שאול, אימותיהן של החיילים הדר גולדין ואורון שאול, שגופותיהם מוחזקות בידי ארגון החמאס ברצועת עזה, התראיינו הבוקר (ראשון), לניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM וסיפרו על האירוע, בו שוגרו מרגמות במהלך טקס יום הולדת של אורון שאול סמוך לגבול עזה ואמרו כי מדובר בתוצאה של אובדן ההרתעה על ידי מדינת ישראל.



גולדין: "ראש הממשלה מודיע לכולם שהושגה הרתעה בצוק איתן, זה מוכיח לנו את ההפך. אם עומדת משפחה מול עזה וחוגגת את יום ההולדת של הבן השבוי בעזה ויורים עליה באופן אישי זה אומר שהמשפחה, מילולית, חשופה בצריח. בודדו אותנו והפכו אותנו לחיילי החוד. זה מה שראש הממשלה הצליח לעשות, אין מאחורינו כלום".



על הדיון במועצת הביטחון של האו"ם שעסק בסוגיית השבויים והנעדרים בעזה היא הוסיפה: "יצרנו תקדים כשעלה לדיון נושא השבויים והנעדרים בעזה. זו הייתה יוזמה של ארה"ב ואוקראינה. הייתה היענות מלאה של כל 15 המשתתפות במועצת הביטחון ואף אחד לא התנגד. ארווין קוטלר, שייצג את הדר, אמר שמעולם הוא לא היה עד להסכמה מקצה לקצה כמו זו".






החוק ההומניטרי הבינלאומי זו ספינת הדגל של האו"ם. ובראש סדר העדיפויות - חטיפת אנשים חסרי ישע וחטיפת גופות. אפילו נציג סנגל שמייצג את הפלסטינים אמר שזה מצב בלתי אפשרי וזו הפרה של החוק הבינלאומי. מרגע שהרשות הפלסטינית חתמה על הפיוס עם החמאס היא אחראית גם על השבויים והנעדרים. בכל מקום שאבו מאזן ינסה להתקבל לארגונים למען זכויות אדם, שם הוא יפגוש אותנו".



בהמשך הצטרפה לשיחה אימו של אורון שאול ז"ל, זהבה שאול שסיפרה על תחושותיה בטקס שהופר על ידי ירי המרגמות: "ידענו שתהיה אפשרות כזו וקיבלנו הנחיות מה לעשות במידה ויירו עלינו טילים. הציבור היה ממושמע ועשה זאת בצורה מצוינת". לגבי התקדמות במגעים להחזרת בנה היא הוסיפה: "יש לנו היום את ירון בלום והוא אדם קשוח, אכפתי ומסתדרם עם ראש הממשלה. ירון בקשר רציף איתנו. לדעתי יש התקדמות אך לא אוכל לומר איזו התקדמות".



זהבה שאול סירבה להתייחס לתגובת שר הביטחון אביגדור ליברמן שהאשים את איראן בהעברת הפצמ"רים לעזה: "אני לא מתכוונת ללכת נגד הממשלה ונגד מערכת הביטחון נתתי מסרים של אחווה פיוס ושלום. בלי הסדר עם החמאס אנחנו לא נראה את הבנים, זה מה שאני חושבת. לכן אני תולה תקוות גם בירון בלום וגם בראש הממשלה ומאמינה שבהסדר נגיע לעמק השווה. אני מחכה לראות את הבנים בבית ורק אז צוק איתן יסתיים".



לסיכום נשאלה לאה גולדין האם המשפחה החליטה להסיר את הכפפות מול הממשלה: "אחרי הבג"ץ הבנו שצריך לשנות פאזה. איך עושים את זה? אנחנו עדיין חושבים על זה" .



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן