המצב יחזור לקדמותו: ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את ההצעה שזכתה לשם "חוק ליצמן”, ומטרתה להשיב את ח”כ יעקב ליצמן מיהדות התורה להיות סגן שר במשרד הבריאות, שבראשו עמד עד לפני כחודש. כזכור, התפטר ליצמן מהממשלה בעקבות משבר עבודות הרכבת בשבת לאחר ששר העבודה חיים כץ (הליכוד) לא אפשר את דחייתן לאמצע השבוע. מאז ליצמן ממתין להתפתחות, והבוקר הסתיים התהליך שיסיים את תקופת ההמתנה. 
 
על פי תיקון החוק מבקשת הממשלה לאפשר האצלת סמכויות סטטוטוריות הנתונות לשר לידי סגן שר שמונה במשרד שבו ראש הממשלה מכהן כשר, כפי  שקורה כעת בתיק הבריאות. המשמעות היא שראש הממשלה נתניהו יישאר מבחינה פורמלית שר הבריאות, אך כל הסמכויות יועברו אל סגן השר ליצמן, פרט לאחריות המיניסטריאלית שנושא כל שר לפעולות הממשלה, כך שאם יתבצעו עבודות נוספות בשבת, ליצמן יוכל לטעון כי אין לו שליטה על כך. 
 
“אין בתיקון המוצע כדי לשנות את המבנה המשטרי היסודי אשר מבחין בין תפקידו של שר כחבר הממשלה וכממונה על משרד, לבין תפקידו של סגן שר כמסייע בידי השר”, נכתב בהסבר של תזכיר החוק. “אצילת סמכות לידי סגן שר אינה הופכת אותו לשר או לחבר הממשלה”.
 

לפני שנתיים אסר בג”ץ מצב שבו במשרד ממשלתי יכהן רק סגן שר, כפי שהיה בעבר כשליצמן כיהן בתפקיד. בממשלה הנוכחית מבקשים לפיכך להימנע ממצב שבו בג”ץ יפסול את התיקון הנוכחי בכך שבחוק הוסבר כי השר הממונה, דהיינו ראש הממשלה נתניהו, אינו מתפרק מאחריותו הסטטוטרית אלא רק מאציל מסמכויותיו אל סגן השר, וכך המצב הקודם שפסל בג"ץ לא מתקיים בנוסח הנוכחי של החוק.

יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד הגיב להחלטה בחשבון הטוויטר שלו וציין כי "בריאות הציבור זה עניין של חיים ומוות. לא עניין למשחקים פוליטיים. מערכת הבריאות שלנו זקוקה לשר במשרה מלאה. ההחלטה להחזיר את ליצמן לתפקיד סגן שר היא עוד דוגמה לכך שכל מה שמעניין את הממשלה הזו והעומד בראשה זה הישרדותם האישית על חשבון טובת הציבור".