האופוזיציה הפתיעה הערב (שני) את הקואליציה, כאשר הודיעה בעיצומו של דיון על חוק מימון הפריימריז במליאת הכנסת, שהיה אמור להימשך עד חצות, כי היא מושכת את כל רשימת הדוברים שנותרו, כ-15 במספר, ודורשת לעבור מיד להצבעה. בעקבות הודעתו של יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון, עלה לדוכן השר התורן יריב לוין מהליכוד, הוא החל לנאום עד אשר הקואליציה תביא למשכן את חבריה, על מנת שיהיה לה הרוב הדרוש להעברת החוק. בסופו של דבר עבר החוק ברוב של 62 תומכים מול 52 מתנגדים.


חוק הפריימריז שיזם יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) קובע כי מועמד לפריימריז שהוא שר, סגן שר או ח"כ יהיה זכאי לקבל מאוצר המדינה מענק לצורך התמודדות בבחירות המקדימות במפלגתו. כל אדם אחר שיתמודד בפריימריז, ואינו משוריין ברשימה, יוכל לקבל הלוואה או לגייס תרומות.

הצעת החוק גם מחייבת את המועמד לפריימריז שקיבל מענק, להחזיר כספים אם נותרה לו יתרה לאחר הפריימריז. בין התנאים לתשלום המענק פיקוח על הוצאת הכספים. לבקשת מבקר המדינה נוספה להצעת החוק דרישה לדו"ח כספי מלא. כן נקבע כי מי שיעשה שימוש בכספי המימון הציבורי שלא למטרת פריימריז יואשם בעבירה פלילית. מהחוק הוצא הסעיף שקבע שיוענק מענקת מיוחד למפלגות שאינן מקיימות פריימריז.

ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) אמר כי "זהו אחד החוקים החשובים שמחוקקת הכנסת הנוכחית. מטרתו להפריד בין הון לשלטון. לרוב המועמדים אין בעיה לגייס תרומות, אבל הם צריכים לייצג את עמדת הציבור ולא את האינטרסים של התורם. אני לא קורא לזה תרומה, אלא שוחד". הוא דחה את הביקורת על הצעת החוק שתעלה הרבה כסף וציין כי "אפשר לבטל לחלוטין את הבחירות, גם הן עולות המון כסף".
 

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף מוקדם יותר במליאת הכנסת את הצעת החוק ואמר: "כל הטיעון של ח"כ אמסלם אומר שהשיטה הנוכחית מושחתת לגמרי ועלינו להחליף אותה בשיטה אחרת. אני מברך אותך על הכנות. על פי עדותך אתה וחבריך נבחרתם בשיטה מושחתת וזה מה שאנחנו רואים".



ח"כ מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני אמר כי "יש גבול לצביעות. בא יאיר לפיד שלוקח תרומות של מיליונים ממיליונרים ואומר שהשיטה שאנו נבחרנו היא מושחתת. אתם מפלגה לא דמוקרטית ובאים להטיף לנו".