המערכת הפוליטית לא נשארה אדישה לדחיית ההצבעה בנוגע לחוק המרכולים על ידי הקואליציה הערב (שני) ומטבע הדברים במיוחד באופוזיציה הביעו שביעות רצון. יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון, שספג ביקורת כיוון שלא הסכים להתקזז עם חבר הכנסת יהודה גליק שרעייתו נפטרה, אמר כי ‏״מדיניות ה"אין קיזוזים" ושיתוף פעולה מצוין של האופוזיציה הוכיחה את עצמה שוב. הקואליציה הזיעה ועדיין נשארה ללא רוב. עכשיו יש לחברי הכנסת בקואליציה הזדמנות לסגת מהחוק הרע הזה".



ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג אמר כי "זו בפירוש דרמה. הסדק בחומת הקואליציה הולך ומתרחב. המשבר הפנימי גדל. בסוף בסוף דינם של חוקים מיותרים שלא משרתים את הציבור בכלום, שהם יביאו להתמוטטות הקואליציה. זה רק עניין של זמן".



ח"כ הרצוג. צילום: מרק ישראל סלם



יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד צייץ בטוויטר כי "‏השבוע ניצחנו, אבל בשבוע הבא הם ינסו שוב. נמשיך להוביל את המאבקים נגד הכפייה החרדית, נגד סחטנות, בעד יהדות מכילה וסובלנית ברוח עם ישראל לדורותיו".



יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי: "כשלא מקזזים ולא מוותרים הקואליציה מתקפלת ומתפרקת לאיטה. נמשיך לפעול בנחישות למנוע את חוק המרכולים פשוט משום שהוא נגד הציבור ובעד הפוליטיקה".



ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו: "‏אני שמח שהקואליציה דחתה את ההצבעה בשבוע, ואני מקווה שבשבוע הזה יחזרו לשפיות ויורידו בכלל את החוק הזה מסדר היום. אין שום סיבה לקדם חוק שפוגע במרקם החיים והיחסים בין דתיים לחילונים".



ח״כ עפר שלח מיש עתיד: "המאבק הנחוש שהובלנו, יחד עם חברינו לאופוזיציה, הביא לדחייה בשבוע של חוק המרכולים הדורסני והפוגע. יחד איתו נדחה החוק המופרך שאמור להחזיר את ליצמן לממשלה כסגן שר. זה ניצחון אדיר במאבק נגד הממשלה הגרועה הזו, והחוקים המופרכים והמושחתים שהיא מעלה למען ההישרדות הפוליטית שלה. נמשיך להיאבק נגד היוזמות האלה בכל הכח".



ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו: "הצלחנו, חוק המרכולים ירד מסדר היום! כרגע נדחה לשבוע הבא ומקווה שיידחה שוב וייעלם לנצח. זוהי הזדמנות מצוינת למקדמי החוק המפלג לרדת מהעץ עליו טיפסו".

ח״כ תמר זנדברג ממרצ: "הקואליציה מתפוררת, ואיתה גם חוק המרכולים. השלב הבא: פירוק הממשלה. יש אופוזיציה ראויה, אפקטיבית ולוחמת בישראל - שמוכנה ללכת לבחירות".