מנהל בית ספר יסודי בפתח תקווה תקף אתמול תלמיד בכיתה ה', תפס אותו בצווארו וגרר אותו בגרם המדרגות, כך עולה מתלונה שהגישה אמו של הילד בתחנת משטרת פתח תקווה.
 

לטענת סבתו של הילד, כתוצאה מהתפיסה של המנהל נותרו סימנים כחולים על צווארו. "זו בושה וחרפה שמנהל של מוסד חינוכי – ועוד כזה שחובש כיפה – אומר לילד 'אתה סמרטוט', 'אני לא אתקרב לידך כי אתה מסריח, חתיכת זבל'. אם מנהל מסוגל לעשות דבר כזה לילד הוא מסוגל גם לבצע בו מעשים מגונים", טענה.



לפני כחודש עבר התלמיד מבית ספר אחר בעיר בעקבות גילויי אלימות שחווה והרגשתו כאילו הוא קורבן ואשם בכל מה שנעשה סביבו. לדברי הסבתא, הילד השתדל מאוד, לבקשת אמו, להבליג ולא להתייחס להתגרויות של תלמידים אחרים ולהתרכז כל כולו בלימודים. בהפסקות הוא נשאר בכיתה ועשה שיעורי בית כדי שבסוף היום יהיה לו זמן לשיעור פרטי באנגלית.



לדברי הילד, אחת הילדות בבית הספר הציקה לו במשך זמן רב והוא ניסה להבליג, אך אתמול הילדה חצתה את הקו האדוםם כשרוקנה את התיק שלו לעיני כל התלמידים. בשלב הזה הוא כבר לא יכול היה להתאפק עוד ורוקן בתגובה את התיק שלה. מורה שהייתה עדה לתקרית קראה למנהל וזה – לטענת הילד ואמו – גרר אותו בכוח.



לטענת הסבתא, הילד הנסער רעד מפחד וביקש לשוחח בטלפון עם אמו אך המנהל סירב וגידף אותו לעיני תלמידים ומורים.




"גרסת המורה שונה"




כעבור זמן קצר התקשר המנהל אל האם ואמר לה להגיע לבית הספר לקחת את הילד, וזו לאחר שראתה את הסימנים על צווארו ניגשה למשטרה להגיש תלונה. "האמא מאוד נסערת מהמקרה", סיפרה הסבתא בשיחה עם "מעריב". "היא לא מוכנה שהילד שלה יחזור ללמוד במקום. מדובר בילד חכם ורגיש שעושים לו עוול גדול. הוא מגיע מבית טוב שלא יודע מה זו אלימות. מגיע לו יחס הרבה יותר מכיל ורגיש".



ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המנהל מתכוון להציג את גרסתו במשטרה, השונה מטענות המשפחה. נמתין לגמר החקירה ונפעל בהתאם".