כתב אישום הוגש אתמול נגד הנערה הפלסטינית עאהד תמימיבגין תקיפת חיילים והסתה, לאחר שהכתה חיילי צה"ל בכפר נבי סאלח. בימים אלה נמצאת תמימי במעצר עד תום ההליכים נגדה. בעקבות מעצרה של תמימי, פרסם עיתונאי "הארץ" גדעון לוי, מאמר דעה בו טען שהציבור הישראלי איבד את החמלה, אם הוא לא מסוגל לרחם על נערה פלסטינית בעלת מראה "רמת שרוני" כמו שלה.


איש המוזיקה חגי אוזן הגיב למאמרו של לוי בפינתו הקבועה בתוכנית של איריס קול ב-103FM ותקף את "אמירותיו הגזעניות". לדבריו של אוזן, "העניין הגזעני של לוי צף נוכח המראה של הנערה תמימי, שאגב מצלמים אותה מגיל שש, המשתתפת הראשונה של הפורמט 'מחוברים'".

גדעון לוי. צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90




"לא להפוך אותה לקדושה מעונה"

אוזן התייחס לתיאוריו של גדעון לוי את תמימי כ"מלאך בלי רוע, עם עיניים כחולות ותלתלים בלונדיניים", ושאל: "בגלל שהיא בלונדינית עם עיניים כחולות היא לא יכולה להיות האויב שלי, היא לא יכולה להיות הרעה? לא אכפת לי איך האויב שלי נראה. גם מבין חוטפי המטוס לאנטבה היתה גרמניה בלונדינית. הסימון הזה, הגזענות הזאת, קיימים אצל גדעון לוי יפה הנפש".

"כולנו חושבים לפי סטריאוטיפים", הדגיש אוזן, "אבל צריך להיפרד לשלום מהקטע של הנראות, שעובדת לשני הצדדים. האויב שלי או האוהב שלי יכול להיראות בדיוק הפוך ממה שדמיינתי. זה יכול לבוא מכל כיוון. ברגע שנהיה מוכנים לזה, לא נופתע בחיים. לדעתי היה נכון לא להגיב לילדה שמשתוללת, אבל כן לעצור אותה בצורה יותר אפקטיבית. הייתי משחרר אותה, כדי שלא להפוך אותה לקדושה מעונה".