המינהל לשירותי חירום במשרד הפנים מתריע היום (שלישי) מפני מזג אוויר קיצון בעקבות המערכת החורפית שצפויה מחמישי בלילה ועד שישי בערב. בהודעה שנשלחה לרשויות המקומיות נכתב כי השירות המטאורולוגי בתיאום עם המשטרה מתריע על צפי של החמרה במזג האוויר החל מיום חמישי, כאשר הגשם והרוחות יתחזקו בהדרגה. ביום שישי, צפוי מזג אוויר גשום וסוער, מלווה בסופות רעמים, רוחות חזקות וגלים גבוהים עם פוטנציאל לנזקים. מהמרכז דרומה יהיה גם אביך.
השירות ההידרולוגי צופה גם שיטפונות בנחלי הכנרת והגליל, לראשונה השנה, אך גם קרוב לחוף ובמקומות המועדים במזרח, וזרימות חזקות בנחלי המרכז. השיטפונות צפויים להגיע גם לנחלי מדבר יהודה ולחלק מנחלי הדרום, עד לאגן צין לפחות, עם צפי לשיבושי תנועה בכבישים 40, 90 ו-25. ישנו פוטנציאל לנזקי רוח וגם לנזק מגלים קרוב לחוף.

הרשויות המקומיות נדרשות לנקוט בפעילות למניעת מפגעים ותקלות חשמל ובתחום הניקוז למניעת שיטפונות. כמו כן, יש להיערך לגיבוי חשמל של גנרטורים בכל האתרים החיוניים. המערכת הצפויה היא החזקה ביותר בעוצמתה מתחילת החורף.

 התראת המינהל לשירותי חירום. צילום מסך טוויטר
התראת המינהל לשירותי חירום. צילום מסך טוויטר


החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, אסף רייצפלד מסר שביום רביעי צפוייה התחממות קלה של 3-2 מעלות ועד הצהריים ייתכנו גשמים מקומיים בצפון הארץ. בחמישי המערכת החורפית תגיע. בשעות הבוקר צפויים גשמים לפרקים בצפון הארץ שיתפשטו לקראת הצהריים למישור החוף. בחרמון צפוי שלג במקביל, הרוחות יתחזקו באזורים נרחבים ובדרום ובמרכז ישרור אובך. המערכת החורפית תתעצם בחמישי בלילה, כאשר הרוחות יתחזקו ויגיעו למהירות של 80-60 קמ"ש. 

במקביל, גם הגשמים יתחזקו ויירדו מצפון הארץ עד הנגב, כאשר הם מלווים לעיתים בברד ובסופות רעמים. בחרמון יירד שלג. המערכת הסוערת תימשך גם ביום שישי, כאשר יירדו גשמים חזקים לפרקים וברד, המלווים לעיתים בסופות רעמים. לנוכח המערכת הסוערת קיימת סכנת שטפונות באזורים נרחבים.
בשישי בערב המערכת הגשומה תיחלש בהדרגה ובשבת היא כבר תסתיים וייתכן רק גשם מקומי קל.
  

שלג באתר החרמון. צילום: אתר החרמון
שלג באתר החרמון. צילום: אתר החרמון