יותר משש שנים לאחר שהושב לישראל במסגרת עסקת שבויים מפרסם היום (רביעי) ארגון חמאס תמונות חדשות של גלעד שליט, מהתקופה בה הוחזק על ידי הארגון. בתמונות נראה שליט כאשר הוא יושב על הרצפה ומאחוריו דגל חמאס ובתמונה אחרת הוא נראה כאשר מאחוריו גדר קש. בתמונה נוספת נראה שליט לצד חמושים, במה שנראית כתמונה שצולמה זמן קצר לפני ששוחרר.



תמונות חדשות של גלעד שליט מהשבי. צילום: הרשתות הערביות



תמונות חדשות של גלעד שליט מהשבי. צילום: הרשתות הערביות

גלעד שליט בשבי



מדי תקופה משחרר ארגון חמאס תמונות של שליט מהשבי, שמבצע חטיפתו נחשב להישג הגדול של חמאס בשנים האחרונות. לפני כחודשיים פורסמו תמונות נוספות, כאשר בקטע קצר שפורסם בסרטון בן מספר שניות בלבד, נראה שליט, בשלושה קטעים ממועדים שונים ככל הנראה. בקטע הראשון, נצפה חייל השריון שנחטף ביוני 2006 על ידי הארגון במהלך מארב מהטנק בו היה, כשהוא יושב עם שוביו אשר מקיפים אותו כשפניהם מכוסות לחלוטין. בקטע זה, שליט לובש את החולצה איתה נראה בזמן ששוחרר מהשבי והגיע למצרים.

בקטע נוסף, שצולם ככל הנראה במועד אחר, נראה אחד השובים כשהוא מחויך, ומביא לשליט שתייה בקנקן.

כאמור, שליט, שירת בזמן חטיפתו כחייל סדיר בחטיבה 188 של חיל השריון. הוא נחטף על ידי ארגון חמאס במארב מתוכנן של חמאס שכלל ירי פצצות מרגמה על אזור גבול רצועת עזה באזור בו עמד הטנק של שליט סמוך לכרם שלום וירי RPG על הטנק עצמו. במהלך אירוע החטיפה, נהרגו שני אנשי צוות של הטנק, סגן חנן ברק ז"ל, שהיה מפקדו שליט וסמ"ר פבל סלוצקר ז"ל. השניים נורו ונהרגו בידי המחבלים. שליט נפצע באירוע החטיפה באורח קל.

כזכור, במרץ 2013 חשף בן כספית במעריב, את כל מה שסיפר שליט לחוקריו לאחר ששב לישראל. התברר כי בשיחות שקיים עם הפסיכולוגים שטיפלו בו לאחר ששב ארצה, הביע גלעד שליט חשש מהתחקיר המבצעי. שליט ידע ממה הוא חושש. הוא הכיר מקרוב את נסיבות נפילתו בשבי. הוא ידע שתפארתו של צה"ל לא תהיה על מה שאירע שם, באותו לילה. הוא ידע שלא מילא את תפקידו כלוחם קרבי בצה"ל ולא עשה את המינימום על מנת למנוע את חטיפתו.



בין היתר, הוא ידע שבעצם הסגיר את עצמו, נפל בשבי בלי לירות כדור, למרות שיכול למנוע את האירוע כולו בקלות יחסית. שליט חשש מאוד מהפגישה עם חוקריו. בניגוד למקרים אחרים של נפילה בשבי או חטיפה, צה"ל טיפל בשליט בכפפות של משי. החייל הפך ל"ילד של כולנו" ושנות היעדרותו נצרבו בנשמה הלאומית, מה שסחף גם את הצבא.