לפחות לפי הסטראוטיפ הידוע, סבתות ידועות ביכולתן להכין דייסות, לסרוג, לבקש עזרה מזרים לחצות את הכביש ולשחק ברידג'. מעבר לכן, הן גם נחשבות כמאוד חביבות ומי שרק רוצות לשמח את משפחתן. אבל לפעמים סבתות גם מתבלבלות, בשל הגיל, וזה עלול להיגמר בצורה מצחיקה, עגומה או גם וגם. לאחרונה סבתא אחת מצ'כיה בישלה ארוחת חג למשפחה שלה, ובטעות הרעילה את כולם לאחר ששמה גראס באוכל. כל בני המשפחה מלבדה נזקקו לטיפול רפואי דחוף.



הסבתא החביבה, מהעיירה וראטימוב, בסך הכל רצתה לבשל ארוחת חג מולד לשישה מבני משפחתה, ובישלה עבורם המון מטעמים, כשגולת הכותרת של הערב הייתה ברווז מתובל היטב. על פי דיווח שפורסם השבוע בחדשות RT, לאחר שאכלו מהברווז, כל בני המשפחה פרט לסבתא החלו לחוש ברע והובהלו באמבולנס לבית החולים, כשהם סובלים מבחילות, סחרחורת, הקאות, כאבי ראש והזיות.



בני המשפחה, ארבעה מבוגרים ושני ילדים בני שש ושלוש, נלקחו לבית החולים כשהחשד הראשוני היה שהם סובלים מהרעלת פחמן חד חמצני. אך לאחר שחיפשו בביתם, עובדים מצוות החירום לא מצאו דליפת גז בשום מקום בבית, והבינו שמקור החולי הוא באוכל. לאחר שהנושא נבדק, התברר שהסבתא תיבלה בטעות את הברווז עם הקנבאיס הרפואי שלה, במחשבה שזה תבלין אזובית. כנראה בגלל שהייתה מורגלת לחומר, היא היחידה שלא נזקקה לטיפול רפואי, למרות שאכלה מהברווז.



הייתה משוכנעת שזה תבלין. אילוסטרציה: רויטרס
הייתה משוכנעת שזה תבלין. אילוסטרציה: רויטרס



בכלי התקשורת המקומיים בצ'כיה דווח שנגד הסבתא נפתחה חקירה פלילית, בשל חשד להכנה לא חוקית של סמים, זאת למרות שיש לה מרשם. במדינה המזרח אירופאית, גם החזקת כמות קטנה של קנאביס עלולה לגרור קנסות לא קטנים, כשהמקסימום הוא 550 יורו. אם זאת, קנאביס רפואי אושר במדינה ב-2013. בקיצור, בהצלחה, סבתא.