דרמה בש"ס: שר הדתות דוד אזולאי, המאושפז בבית חולים עקב מצבו הרפואי, צפוי להתפטר מהכנסת ובמקומו ייכנס  - בנו ינון אזולאי, המשמש כיועץ לשר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי במשרד לפיתוח הפריפריה הגליל והנגב, עם זאת, אזולאי האב לא יתפטר מהממשלה ויישאר בתפקיד שר הדתות. זאת,למרות שאזולאי הבן הוא לא הבא בתור ברשימה לכנסת, אלא ישנם שניים לפניו.  



לפי דיווח בגל"צ, השר אזולאי לא כלל עודכן במהלך, והוא עוד לא החליט על צעדיו. מקורביו של אזולאי מסרו לגל"צ כי נעשה פה תרגיל של אריה דרעי כדי להעביר את חוק המרכולים, ואולי כדי לרכך את הבשורה עבור אזולאי, נתנו לבנו להיכנס במקומו. 



גורם בכיר בש"ס אמר כי המהלך יאפשר למפלגה לגייס אצבע נוספת בהצבעה הצפויה על חוק המרכולים, אך טרם נקבע מועד התפטרותו של השר מתפקידו ומועד השבעת בנו כחבר כנסת. כזכור, ההצבעה הקודמת השבוע על חוק המרכולים נדחתה מחשש שלא יהיה לו רוב, לאחר שמפלגת ישראל ביתנו בראשות שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיעה כי היא תצביע נגד. החוק נחשב כחשוב מאוד לש"ס, והיא רואה אותו כחוק דגל מבחינתה. בהחלט יכול להיות שקולו של אזולאי יכריע את ההצבעה, שכאמור צפויה להיות צמודה מאוד. 



שר הדתות דוד אזולאי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שר הדתות דוד אזולאי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



עוד ציינו בש"ס כי מדובר בהתפטרות במסגרת החוק הנורווגי הקטן והציפייה היא שעם החלמתו של השר אזולאי בנו יתפטר מהכנסת והשר ישוב לכהן כח"כ מהמניין.



גם שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן מיהדות התורה התייחס היום בגל"צ לחוק המרכולים, ואיים: "חוק המרכולים יעבור ללא ספק, אני לא מעלה על דעתי מצב שהממשלה לא תעמוד בהסכם קואליציוני. אם השבת לא תעמוד, אין בקואליציה טעם. כפי שאם אדם קונה ממך דירה ההסכם ממולא, כך גם הסכם קואליציוני, ראש הממשלה חתום על החוק ויהיה רוב".