אחת מהסופות החזקות ביותר בחוף המזרחי בהיסטוריה המודרנית, כך מגדירים בארצות הברית את מזג האוויר היוצא דופן שהכה בחלקים נרחבים מווירג'יניה ועד לניו אינגלנד. שלג כבד, טמפרטורות נמוכות באופן קיצוני ורוחות חזקות מאפיינים את הסערה שהתחזקה באופן משמעותי ובקצב מדהים מאז יום רביעי.



בחלק מהמקומות יורד מדי שעה שלג בגובה של כמעט שמונה סנטימטרים. מזג האוויר יוצא הדופן הפתיע את החזאים המקומיים שלא ציפו לסערה בסדר גודל שכזה ומכנים אותה "פצצת ציקלון", בגלל הירידה המהירה ונדירה בלחץ האטמוספרי.




במזרח ניו אינגלנד דווח על שיטפון באזור החוף, ובבוסטון מתקרבת הגאות לרמה הגבוהה ביותר שנרשמה מאז 1921. "זאת סערה אינטנסיבית", צייץ המשרד לשירותי מזג האוויר הלאומי בבוסטון, יש לצפות לבלתי צפוי". שירות מזג האוויר הלאומי הזהיר כי הרוחות החזקות צפויות להוביל להפסקות חשמל.



סופה בארצות הברית. צילום: רויטרס





בתי הספר באזורים הסובלים מהסופה סגורים, מכוניות נתקעו בשיטפונות, ומאות טיסות בוטלו בניוארק, ניו ג'רזי ובוסטון. כוחות החירום פועלים בכוננות עליונה, כדי להתמודד עם נזקי הסופה ומושל ניו יורק אנדרו קומו הכריז על מצב חירום במדינה. "זה הולך להיות קור מרושע", אמר טד טוומבלי, שגר על החוף הצפוני של מסצ'וסטס.