"כל המדינה שרה", המופע המשותף של אייל גולן ואתניקס, נפתח בכל הכוח, עם "יפה שלי". מישיבה מנומנמת תוך העלאת תמונות סלפי עם תיוג להיכל מנורה מבטחים, הקהל עובר למצב היסטריה, מ-0 ל-100 תוך חמש שניות. כולם מדקלמים את המילים להמנון האלמותי שהפיקה הלהקה לזמר המתחיל אי שם ב-1998. זאב נחמה ואייל גולן נראים כאילו הם חיכו לרגע הזה 20 שנה, והאנרגיה הזורמת ביניהם ניכרת לעין. הם גם לא שוכחים לספר לקהל על הערב בו חברי הלהקה הגיעו למופע של זמר לא מוכר, והבינו שיש להם בידיים יהלום שעתיד לכבוש את המדינה.

המופע החדש מותאם לחיבור המחודש, וסידור הישיבה נעשה באופן של 360 מעלות, במה קטנה נבנתה במרכז ההיכל, ובניגוד לרוב המופעים בהם מאחורי הזמר ישנם מסכים והוא פונה עם פניו אל הצופים בכל עת, גולן ונחמה מצליחים להחזיק את הקהל מכל הכיוונים על במה שבנויה כמעין זירת אגרוף מוזיקלית.

למרות שבחלקים לא מבוטלים מהמופע הזמרים עומדים עם הגב אלייך, אין רגע בו אתה מרגיש מאחור, בעזרת מסכים גדולים שתלויים על התקרה, גם הם משדרים לקהל ב-360 מעלות את המתרחש על הבמה. גם חצי תריסר זמרות הליווי, הנגנים, והרקדנים שיורדים מהתקרה ומחליפים תלבושות מדי כמה שירים לא נותנים לצופה את ההרגשה שהוא נשכח לרגע, לא משנה באיזו פינה הוא נמצא.


למרות שהקהל יושב ב-360 מעלות, לצופה אין תחושה שהוא נשכח לרגע. אתניקס ואייל גולן. צילום: סיון פרג'
למרות שהקהל יושב ב-360 מעלות, לצופה אין תחושה שהוא נשכח לרגע. אתניקס ואייל גולן. צילום: סיון פרג'


"כל המדינה שרה" עמוס להיטים של אתניקס וגם של גולן, בחלקם הם מצטרפים אחד לשני, בחלקים אחרים אחד האמנים מחזיק את הקהל לבד עם השירים המוכרים שלו. וכך לצד להיטים ותיקים כמו "בלעדייך" ו"צאי אל החלון", אותם הם שרים יחד, מבצע גולן לבד את "תבואי היום", ונחמה את "תותים" ללא עזרתו של חברו. כדי לספק את כל הקהל שכולל סבתות עליזות לצד בני נוער בגיל חטיבה, גם כוכבי הנוער קטריקס ודורון מפציעים כל הבמה לשיר אחד שמרגיש קצת תלוש בהקשר הכללי.

המופע אינו נטול נקודות חלשות. מערכת הסאונד לא מעבירה את השירים במלוא עוצמתם, ולרגעים האקוסטיקה במקום גורמת למילים להיבלע אחת בתוך השנייה. נראה שעם כל ההשקעה שנעשה במופע המרהיב, ניתן היה לתת למוזיקה יותר כבוד. גם המסכים שמשדרים את המתרחש על הבמה, אינם מסונכרנים עם הסאונד, ומעבירים את התמונה ב"דיליי" לא מבוטל שמעיב על החוויה האותנטית.

כיאה למופע תרבותי ב-2018, אי אפשר לנתק את האמנות מהפוליטיקה. "זו לא מוזיקה מזרחית, זו מוזיקה ישראלית", מכריז נחמה. התנצלות מיותרת עבור מופע סולד-אאוט כפול בהיכל מנורה מבטחים שממשיך לסדרה של הופעות ברחבי הארץ. ההצלחה יכולה לדבר בעד עצמה. גם את נוכחותם של שרת התרבות מירי רגב וגבי אשכנזי, כמובן לא שוכחים המוזיקאים לציין.

האנרגיות נשארות גבוהות לאורך כל הערב, להיט אחר להיט, ללא עליות ומורדות, רגעי מנוחה או בילד-אפים. רק לקראת סופו מעלה גולן את האנרגיות עם "דמעות" בביצוע עוצמתי כשהקהל שוב מדקלם את כל מילות השיר. כשהסוף כבר מורגש באוויר, רבים מהצופים כבר מטפטפים אל עבר היציאה, חוששים להיתקע דקות ארוכות ביציאה מהחניה של ההיכל. את הערב מסיימים נחמה וגולן עם ביצוע עוצמתי ל"רק אהבה תנצח" ומשחררים את הקהל אל עבר החניה בהרגשת התעלות מרוגשת.