אחרי שש"ס הצביעה בעד חוק עונש המוות למחבלים שאושר בשבוע שעבר בקריאה טרומית בכנסת, הודיע הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף כי הוא נגד החוק. ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס התייחס הבוקר (ראשון) ב-103FM להתנגדות הרב וטען: "אין לי עמדה בנוגע לחוק עונש מוות למחבלים, תמכנו בו כי ש"ס היא חלק מהקואליציה וישנה הבנה קואליציונית. מדובר על הצעת חוק שעברה בקריאה טרומית ואני לא רואה אותה מתקדמת. בסופו של דבר רק 5% מהחוקים שעברו בקריאה טרומית יעברו בקריאה שנייה ושלישית".


עוד הוסיף: "אין לי ספק שכשהחוק הזה יגיע, מי שיקבל את ההחלטה יהיו גדולי ישראל בלבד. כשהנושא יעלה לדיון בשנית, מי שיקבל את ההחלטה לגביו תהיה מועצת חכמי התורה". כשנשאל אם גדולי ישראל יתנגדו האם גם מפלגת ש"ס תתנגד השיב: "בוודאי, כשהנושא הזה יגיע להצבעה משמעותית אין לי ספק שגדולי ישראל הם אלו שיכריעו".
 


על הפרסומים בנוגע לפגישה סודית בניסיון לקרב את אלי ישי חזרה לש"ס סיפר ח"כ מיכאל מלכיאלי: "מי שמכיר את ש"ס יודע שיש בשטח ובמועצת חכמי התורה אמון מלא באריה דרעי. 'ישראל היום' והכתב החרוץ שלה נוהגים פעם בחודשיים לפרסם כי התקיימה פגישה סודית - לא היה דבר כזה. מעל 90 רשויות הביעו אמון מלא באריה דרעי ונותנים לו גיבוי מלא. כל מי שחושב שמנסים לחתור תחתיו טועה, אריה דרעי ימשיך להנהיג את ש"ס עוד שנים רבות".
 
בנוסף התייחס ח"כ מיכאל מלכיאלי לחוק המרכולים והביקורת שהשמיעה נגדו ח"כ שרן השכל: "החוק לא עבר בשבוע שעבר בגלל שני מקרים מצערים של ח"כ גליק והשר אזולאי ולכן יעבור בהצבעה השבוע, אני בטוח בזה ב-100%. אינני מוכן להחריג את חנויות הנוחות ולא את אילת. ח"כ שרן השכל יודעת שהיא לא תיבחר בבחירות הבאות לליכוד בעוד שאנחנו מחזיקים את הקואליציה של המפלגה שלה, לפני שהיא מטיפה לנו מוסר עליה ללמוד מה אומרים עליה הבכירים בליכוד".
עריכה: איתמר זיגלמן