גורמים במשמרות המהפכה האיראנים אמרו היום (ראשון) כי הצליחו "לדכא את גל המחאות שפרץ נגד הממשל". הם טענו כי המהומות נגרמו על ידי גורמי חוץ בהם "ארצות הברית, בריטניה, המשטר הציוני (ישראל) וסעודיה". חברי הפרלמנט נפגשו מוקדם יותר היום לדיון הקשור למהפכה, בדלתיים סגורות, בנוכחותם של שרי הפנים והמודיעין, מפקד משטרת איראן וסגן מפקד משמרות המהפכה.  



בתוך כך, אתמול דווח באלקודס אל-ערבי כי נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג'אד, שהיה נשיא המדינה בין השנים 2013-2005, נעצר על ידי השלטונות. על פי הדיווח, הוא נעצר בעת ביקורו בעיר שיראז, באישורו של חמינאי עצמו, זאת בשל הסתה לאלימות. כזכור, הוא אמר בנאום שנשא, לפני התחלת המהומות, כי "חלק מהבכירים במדינה חיים רחוק מהבעיות, ולכן אינם יודעים מה מדאיג את האנשים. הם לא יודעים מה קורה באמת, ואיראן סובלת כעת ממחסור במשאבים". 
הוא הוסיף: "הממשל של רוחאני מאמין שהם הבעלים של האדמה, ושהאזרחים בורים ואינם מבינים דבר. האזרחים כועסים על הממשל בגלל שהם לקחו בעלות על הכספים של המדינה". לדברי הנשיא לשעבר, רוחאני והשרים בממשלתו אינם מקבלים ביקורת או התנגדות המופנות נגד ביצועי הממשלה.

במהלך סוף השבוע, מועצת הביטחון של האו"ם קיימה דיון מיוחד בנושא המחאות באיראן. במהלכו, רוסיה הביעה את מחאתה נגד החלטת ארה"ב לדון בנושא, וטענה כי יש לאפשר למדינה "להתמודד עם הבעיות שלה". 
במהלך הדיון אמרה שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, כי מטרת הדיון היא להראות ש"העולם מתבונן" בצעדי המשטר האיראני. בתגובה אמר שגריר רוסיה בגוף הבינלאומי, ואסילי נבצ'יה, כי "אמריקה מנצלת את פלטרפורמת מועצת הביטחון". בנוסף, נציגים ממדינות אחרות, בהם גם זה של סין, הביעו הסתייגות לקיום הכינוס, וטענו כי המועצה היא לא המקום המתאים לקיום דיון בנושא המדובר.