מלאכת יד בטיפקס: קובי אוז, סולן "טיפקס" שמרבה להתכתב בסגנונה המוזיקלי עם שנות החמישי והשישים, נפרד אתמול בפוסט מרגש בכוהנת מלאכת היד המיתולוגית של הערוץ הראשון, בתיה עוזיאל, שהלכה לעולמה לאחר מלחמה במחלת הסרטן: "בהרבה מובנים בתיה עוזיאל הייתה המורה לאמנות של כל הדור שלי ואם לא של כל הדור שלי - במובהק המורה לאמנות שלי. לא, זו לא הייתה רק מלאכת יד, מבחינתי כילד זו הייתה לגמרי אמנות, לקחת משהו שלא היית מעיף בו מבט לחבר אותו לאיזה חפץ שהיית משליך ופתאום בהינף דבק פלסטי וטוש שחור זה הופך לברבור או קוף או קערה מעוטרת".



"הגרוטיאדה הזאת הכינה אותי להתלהב מ'הרדי-מייד' של מרסל דושאן שפתאום המשתנה משתנה לה והופכת ליצירה", הוסיף המוזיקאי. "המוסיקה שלי היא מעשה אמנות כזה - מלקט ומדביק זכרונות וצלילים לכדי יצירה חדשה, מנסה להחיות גרוטאות מוסיקליות ולהפיח בהן את הנשמה שבי. בתיה ידעה שאני אסיר תודה לה לנצח - כמו שאני אסיר תודה אינסופית בעיקר לאנשים שלימדו אותי משהו".





"בתיה עוזיאל הלכה לעולמה והשאירה בעולם המון נכונות לחיבורים מיוחדים ומיחזור, דברים שהפכו לאופנתיים הרבה אחרי שפינתה פונתה מהמסך הקטן", סיכם אוז. "נוחי על משכבך בשלום בתיה - יהי זכרך ברוך".


כזכור, עוזיאל נולדה בשנת 1934 והתפרסמה בשנות ה-60 בפינה שבועית שהגישה בנושאי מלאכת יד בתוכנית הרדיו של רבקה מיכאלי. בשנים 1974–1982 הגישה בטלוויזיה הלימודית את התוכנית "מלאכת יד עם בתיה עוזיאל". היא ערכה סדרה של 12 ספרים בנושא מלאכת יד. המשפט המזוהה ביותר עם עוזיאל הינו "הכינותי מראש" עליו הייתה חוזרת במהלך תוכניותיה.