לפני כחודש וחצי חייבה המדינה את כל בעלי המסעדות לשלם היטל בשל העסקת עובדים זרים. מדובר על תשלום של 20 אחוז מהמשכורת של כל עובד זר. הערב (ראשון) התראיין השף חיים כהן ב"הכל כלול" בערוץ עשר, ואמר כי הוא משלם לעובד זר ששוטף אצלו כלים 10,000 שקלים בחודש. לדבריו, עלות עובד זר למעסיק ישראלי היא 15 אלף שקלים. המעסיק מחויב לשלם פנסיה. עובד ישראלי מקבל 12% והוא לא יכול לבל מזומן. עובד זר מקבל פנסיה של 16% במזומן. 



"עכשיו המדינה רוצה שאקח 20% מהמשכורת של העובד הזר, אשים את זה בצד בחיסכון, וכשהמדינה תגרש אותו, אני אתן לו את הכסף", הסביר כהן את המצב החדש. "אני אשמח שיהיו עובדים ישראלים במסעדות, שיהיו בחקלאות, שיהיו בסיעוד, אבל כמו שזה לא קיים בחקלאות ובסיעוד, זה לא יהיה גם במסעדות". 



כהן טוען בתוקף כי מי שאומר שהעניין הזה שלא רוצים לשטוף כלים במסעדות זה בגלל הכסף זה בלוף: אף אחד בישראל לא רוצה לשטוף כלים ואף אחד מההורים לא רוצה שהבן שלו יעבוד בניקיון וישטוף כלים".





אחריו דיבר בתוכנית סמנכ"ל שירות התעסוקה, חגי לוין, שאמר כי "אנחנו מפנים אנשים, מובטל בודק את כל ההצעות שעומדות לפניו ולוקח את האפשרות הכי טובה".
האמירה הגורפת שהישראלים מפונקים
"אני לא חושב שישראלים מפונקים. מובטל מחפש עבודה. למובטל במרכז יש הרבה אפשרויות. לעומת זאת, מובטלים במקומות אחרים שיש להם פחות אפשרויות בוחרים גם באפשרויות האלו".
"יש טענה שישראלים לא ילכו לעבוד עבודה קשה, עבודה פיזית עם שכר נמוך", אמר לוין "אני חושב שזו הכללה. ישראלים מובטלים מחפשים עבודה ובוחרים את העבודה הטובה ביותר. אנחנו היום באבטלה נמוכה באופן היסטורי. מובטל שמציעים לו עבודה בניקיון מציעים לו גם עבודה בשמירה. ועדיין צריך להגיד שיש לא מעט עבודות שאנשים הולכים אליהן ועובדים בהן".