עובדי משרדי הממשלה והרשויות בקריית הממשלה בתל אביב הודיעו אמש (ראשון) שהחל מהיום לא תהיה קבלת קהל בשל עיצומים. העובדים מוחים על החלטת נציבות שירות המדינה להפסיק מתחילת החודש את התוספת המיוחדת של חצי שעת עבודה ששולמה להם בשל הפקקים. בקריית הממשלה עובדים כ-2,000 עובדים במשרדי ממשלה ורשויות והם מעניקים שירותים במגוון תחומים.



בשל העיצומים לא תהיה קבלת קהל במשרדי רשות האוכלוסין וההגירה של משרד הפנים, אליה מגיעים מידי יום מאות לצורך הוצאת דרכונים, תעודות זהות, תעודות לידה וקבלת שירותים נוספים, כאשר גם במשרדים נוספים, בהם מס הכנסה ומיסוי מקרקעין ורשות מקרקעי ישראל לא תהיה קבלת קהל.



יו"ר הוועד הארצי של מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, ואדים אפשטיין, הודיע שהעיצומים שיחלו היום הם ללא הגבלת זמן. "נמשיך בעיצומים עד שיושג פתרון. החיים של העובדים המגיעים עם רכביהם לקרית הממשלה הפכו לסיוט", הוא ציין. "נוצרה לעובדים בקרית הממשלה בעיה בעייתית של פקקי תנועה כבדים בשעות בוקר כשמגיעים לחניון ואחה"צ, בין השעות 18.00-15.00 כשיוצאים מהחניון של קרית הממשלה", הוא אמר בשיחה עם "מעריב".



לדבריו, בתקופה האחרונה המצוקה של העובדים המגיעים עם רכביהם לקרית הממשלה החמירה, לנוכח תחילת אכלוס מגדל וקניון עזריאלי שרונה ומגדלים


נוספים באזור. "חפרו מנהרה מרחוב קפלן שעוברת דרך החניונים. בחניון קרית הממשלה יש בכניסה וביציאה מעגל תנועה וקשה מאוד לצאת משם. אנשים תקועים בחניון אחה"צ אפילו שעה, עד שמצליחים לצאת החוצה", טען עוד אפשטיין – "גם בבוקר המצב קשה מאוד וההמתנה לכניסה לחניון נמשכת כחצי שעה".



לטענתו, נציבות שירות המדינה שילמה מאז המעבר של העובדים לקריית הממשלה בתל אביב תוספת של חצי שעת עבודה. אבל מתחילת החודש התוספת הופסקה, למרות שהמצב רק מחמיר. "אני מזמין את כולם לבוא ולראות את הפקק הענק שמתחיל ממינוס 6 בחניון עד היציאה. בגלל הכיכר חייבים היוצאים מחניון קרית הממשלה לתת זכות קדימה לרכבים מהחניונים האחרים", הוא טען – "זה לא רק הסיוט של הפקק הארוך, אלא גם סכנה בריאותית, כי זיהום האוויר גבוה בחניון התת-קרקעי ואנשים תקועים שם הרבה מאוד זמן".



לדבריו, הצדדים המייצגים את המדינה לא מסתירים שהבעיה קיימת, אבל אין להם פתרון: "אנחנו מבקשים שיחפשו פתרון ועד שהוא יימצא שיחזירו לעובדים את התשלום עבור החצי שעה הנוספת".



יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב, גרשון גלמן, הודיע שההסתדרות מגבה ותומכת במאבקם של העובדים. "יש הסדר של תשלום עבור חצי שעה נוספת, שפתאום רוצים לבטל. עובדים מגיעים מחוץ לתל אביב בפקקים וסובלים מפקק ענק עד שמגיעים למקום חנייה בחניון", הוא ציין – "יש אמהות שצריכות להוציא את הילדים מהגנים והן לא מספיקות להגיע בזמן".



גלמן תקף את החלטת המדינה להפסיק את התשלום עבור חצי שעת עבודה נוספת: "זה לא רציני ולא מכובד. החליטו לבטל חד צדדית את התשלום ואין פתרון לסיוט של הפקקים בחניון", הוא הוסיף כי "העובדים לא מבקשים תוספת שכר, אלא שרק יכירו בתוספת חצי השעה שהופחתה מהעובדים".



ממשרד האוצר ונציבות שירות המדינה נמסר בתגובה: "לעובדי קרית הממשלה הוצעו שורה של פתרונות ותמריצים, שיעודדו את הפחתת שימוש העובדים בכלי רכב ויקלו על העומסים, אך כל הפתרונות נדחו על הסף. קריית הממשלה נמצאת במיקום נגיש לתחבורה ציבורית, ולצירים המחברים לחניוני חנה וסע. דרישת העובדים לתוספת שכר בגין עיכוב שנגרם כתוצאה מהעומסים, אינה הפתרון לבעיית הפקקים".