החלטת הקואליציה להעביר את חוק המרכולים בלי להחריג מתוכו את העיר אילת מרתיחה את תושבי העיר הדרומית, את בעלי העסקים וגם את חברי הליכוד הרבים שבה. ראש העירייה מאיר יצחק הלוי, חבר מרכז הליכוד, הזהיר אתמול כי החוק יפגע קשות לא רק באילת, אלא גם במפלגה שבה הוא חבר.



הלוי משוכנע כי מרבית מצביעי הליכוד אינם תומכים בחוק. "כל חברי מרכז הליכוד באילת חתמו על עצומה נגד החוק", אמר. "החוק הזה לא יעשה טוב לליכוד. כבר שוחחתי עם עשרות חברי כנסת מסיעות לא חרדיות וכולם הביעו הבנה והתנגדות להחלת חוק המרכולים על אילת. לא מצאתי אחד שתומך בחוק הזה. כבר היה סיכום שאילת לא תהיה כלולה בחוק המרכולים, אבל לא עמדו בסיכום. לא נשלים עם זה. ניאבק, ואני מאמין שהצדק ינצח".



יצחק הלוי, המוביל בעירו את המאבק בחוק, מבטיח שהמאבק יתקיים בכל הכלים הדרושים. "העיר בתנופה מדהימה ולא נסגור שום דבר", אמר. "החוק שמקדמים בכנסת מיותר ואין לו תכלית. ביום רביעי האחרון העברתי במועצת העירייה חוק עזר עירוני המאפשר פתיחת עסקים באזור התיירות ובאזור העוטף אותו. מה שהיה פתוח – ימשיך להיות פתוח. ניאבק שחוק העזר יאושר על ידי משרד הפנים".


אילת. "הבטיחו שלא נהיה כלולים בחוק". צילום: נתי שוחט, פלאש 90
אילת. "הבטיחו שלא נהיה כלולים בחוק". צילום: נתי שוחט, פלאש 90


הלוי ציין כי יותר מ־2.8 מיליון תיירים, מישראל ומעשרות מדינות אחרות, ביקרו במהלך השנה האחרונה באילת ובבתי המלון בעיר נרשמו יותר משבעה מיליון לינות. "הרי ברור שחלק גדול מהתיירים מהארץ ומהעולם מגיעים לחופשת סוף שבוע", אמר. "החיים הכלכליים של אילת נשענים על תעשיית התיירות, ולא נאפשר לפגוע בה".

יצחק הלוי מזכיר כי שני עסקים גדולים וחשובים שלא פעלו באילת בשבת לא שרדו. "איימאקס ועיר המלאכים לא עבדו בשבת בשל החלטת הבעלים שלהם, והם פשטו את הרגל", הוא מספר.

יצחק הלוי מדגיש כי אילת מוגדרת כעיר תיירות שהמדינה השקיעה מאות מיליוני שקלים בפיתוחה וזו אחת הסיבות שיש להחריג אותה מחוק המרכולים. "אילת היא עיר פתוחה ופלורליסטית, שמכבדת את כל יושביה", אמר. "דאגתי לחוף נפרד לציבור הדתי ואנחנו חיים בדו־קיום הרבה שנים. מדוע צריך לייצר כאן תהליכים ששוברים את הסטטוס־קוו? אתה רואה מצב שאילת תיסגר בשבת? עיר כמו אילת חייבת להמשיך לעבוד באופן פתוח וחופשי, וכל התערבות תפגע בצביונה ובכלכלתה".