על רקע דחיית ההמלצות של המשטרה בתיקים 1000 ו-2000 בהן נחקר ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס היום (שני) ב-103FM הפרשן ספי עובדיה דווקא לתיק 4,000 המכונה גם תיק בזק. "אכן יש עיכוב בתיק 1000, היינו אמורים כבר לראות סיכומי משטרה ואנחנו עתידים לקבל את ההמלצות בעוד כמה שבועות בודדים ולא באפריל כפי שפורסם בעבר בערוצי התקשורת. מה שמעניין היא ההתפתחות שמתרחשת מתחת לפני השטח בפרשת בזק. גידי וייץ' פרסם לפני חודש וחצי שהיועץ המשפטי והפרקליטות ביקשו מהרשות לניירות ערך, שחקרה את הפרשה הזו, להוסיף ולבדוק דברים בהיבטים הקשורים לראש הממשלה נתניהו". 

עובדיה הוסיף: "נזכיר בגדול את הפרשה, פילבר, מקורבו של נתניהו ומנכ"ל משרד התקשורת, ביצע לכאורה פעולות לטובת בזק. נתניהו לא חשוד בפרשה לעת עתה אך המצב יכול להשתנות לרעתו מהר מאוד וזו יכולה להיות דרמה. החשד הוא שאלוביץ' קיבל הטבות משמעותיות באמצעות הרגולטור והדרג הנבחר (באותה עת – נתניהו), בכך נתניהו עשוי להפוך להיות חשוד".

לשאלה האם חוק ההמלצות שעבר לאחרונה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת יחול על תיק בזק השיב עובדיה: "זו שאלה טובה, הרי החקירה נפתחה ביחס לפילבר לפני שנחקק חוק ההמלצות. שימו עין על תיק 4,000, הוא עוד לא הסתיים והנושא נבחן מחדש. לא תהיה כאן פרשה נוספת של שוחד קלאסי אלא הפרת אמונים. נתניהו לא קיבל מעטפות מאלוביץ' אך הוא בקשרי ידידות עמו ולכן נשאלת השאלה האם הוא היה מעורב בהחלטות הקשורות בו".

עריכה: איתמר זיגלמן