כ-250 מתמודדים התמודדו על 50 דירות בהגרלה שהייתה היום (שני) על מחירי שכירות בפיקוח בתל אביב. המספר הגבוה של המתמודדים המחיש את השתוללות מחירי שכר הדירה בתל אביב. העירייה יזמה את פרוייקט הדיור בר ההשגה, אלא שלנוכח הביקושים שעולים פי-כמה על היצע הדירות בשכירות בעיר, זה נראה כ"טיפה בים" ויש צורך בפרויקטים מסיביים שרק המדינה יכולה לקדם. 50 הדירות שהוגרלו היום מתווספות ל-106 יחידות דיור שכבר שווקו במסגרת הדיור בר ההשגה.

להגרלה היום ניגשו כ-250 מועמדים; משפחות, זוגות צעירים ורווקים והזוכים יקבלו מדירה להשכרה במחירים מוזלים באחד משלושה מיזמי נדל"ן: בפרויקט "מידטאון תל אביב", בגני שפירא שבשכונת שפירא ובפרויקט יסוד המעלה באזור התחנה המרכזית הישנה. בעירייה הבטיחו שהזוכים יזכו לחוזי שכירות יציבים למשך חמש שנים. אכלוס הדירות צפוי כבר ברבעון על פי נתוני חברת "עזרה ובצרון", האמונה על ניהול הפרויקט, הגיל הממוצע של הנרשמים עומד על 34 שנים, 38% מהנרשמים מתגוררים בדרום העיר, 44% מהנרשמים מתגוררים במרכז העיר, 62% מהנרשמים הורים לילדים, 17% משפחות חד הוריות ו- 27% רווקים. הראשון של 2018, בכפוף לחתימת הזוכים מול היזמים ובהתאם לעמידת הזוכים בקריטריונים שקבעה מועצת העירייה.

הדמיה של בניין בפרויקט יסוד המעלה
הדמיה של בניין בפרויקט יסוד המעלה


"קורת גג היא זכות בסיסית לכל אדם" 
ההגרלה הפומבית נערכה בבניין העירייה ושודרה בשידור חי באתר האינטרנט העירוני ובעמוד הפייסבוק של העירייה. פתקי ההגרלה הוצאו על ידי ראש העירייה רון חולדאי, ממלא מקומו אסף זמיר וחבר המועצה דן להט.  "עיריית תל אביב-יפו כמו מדינת ישראל בעת הקמתה ובשנות ה-60' וה-70', מאמינה בתפיסת עולם ערכית ולפיה דיור וקורת גג הם זכות בסיסית של כל אדם. העירייה היא הרשות הראשונה בישראל שהעמידה את נושא הדיור בר-ההשגה בראש סדר העדיפויות העירוני, ביצעה עבודה מקיפה בנושא וישמה הלכה למעשה פרויקטים לדיור בהישג יד", ציין חולדאי, שהוסיף: "אין לי אלא לשאוף ולקוות שהמודל שמהווה תל-אביב-יפו יהיה נר לרגליה של ממשלת ישראל, שתצטרף למהלך ותאפשר ייזום של פרויקטים דומים בכל רחבי הארץ".

פרויקט מידטאון תל אביב, הסמוך למתחם שרונה ולמגדלי עזריאלי (רחוב מנחם בגין 144), כולל 34 יחידות דיור בנות 3 חדרים. עלות שכירות חודשית בפרויקט תעמוד על כ-4,900-5,300 שקל. פרויקט גני שפירא יכלול בהגרלה חמש יחידות דיור נוספות בנות שלושה חדרים. השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על 3,500 שקל לדירת שלושה חדרים, 3,700 שקל לדירת גן בעלת שלושה חדרים וכ- 4,200 שקל לדירת פנטהאוז בעלת שלושה חדרים. פרויקט יסוד המעלה ממוקם בלב שכונת נווה שאנן (רחוב יסוד המעלה 33-35), כולל 11 יחידות דיור בנות 2-3 חדרים. השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על 3,100 שקל לדירת 2 חדרים, ו- 3,500 שק לדירת 3 חדרים. 
הקריטריונים לקביעת הזכאות כוללים שמונה תנאי סף, בהם: תושבות בתל אביב יפו במשך חמש שנים ברציפות לפחות, גיל שאינו עולה על 45 והיעדר בעלות על דירה. כמו כן, על המועמדים להיות בעלי הכנסה המדורגת בעשירונים ראשון עד שביעי. קריטריונים נוספים בהם ידרשו לעמוד הזכאים הם הצגת הצהרת הון ונכסים, מיצוי כושר השתכרות וכן קריטריון לפיו במשק בית שבו ילד רשום בתעודת הזהות, גילו במועד ההגרלה לא יעלה על 12.