בית הדין של הליכוד מחק הערב (שני) את עתירת התנועה ויו"ר הקואליציה דודי אמסלם, להדיח את חברת הכנסת שרן השכל, וזאת בעקבות סירובה לתמוך בחוק המרכולים. בהכרעתם, לאחר דיון שנמשך שש שעות, ציינו נשיא בית הדין עו"ד מיכאל קליינר וחברי בית הדין עקיבא נוף ומיקי מור, כי עדיין לא הגיע זמן העתירה להידון, אך הזהיר מהשלכות המהלך של השכל.



"העתירה נדחית מהיותה מוקדמת. בית הדין קורא להשכל לשקול את עמדתה בנוגע להצבעתה בחוק המרכולים לאור הנסיבות ובכללן לשמור על המשך קיומה של ממשלת הליכוד", נאמר בהחלטת בית הדין. אבי הלוי, היועץ המשפטי של התנועה, הגיב להחלטת בית הדין וטען כי בהחלטתו רמז בית הדין כי יש להמתין להצבעת ח"כ השכל ואז לפעול נגדה משפטית. יועמש הליכוד "בית הדין של הליכוד החליט שהעתירה מוקדמת ולכן הוא מוחק אותה. במילים אחרות שצריך להמתין לראות מה תהיה הצבעתה של ח״כ שרן השכל", הלוי גם ציטט את אזהרת בית הדין אל השכל.


החלטת בית הדין של הליכוד בעתירה נגד ח"כ שרן השכל
החלטת בית הדין של הליכוד בעתירה נגד ח"כ שרן השכל


כזכור, ח"כ השכל הודיעה כי היא לא תישמע להחלטת הקואליציה לתמוך בחוק המרכולים, אשר אמור להעביר את הסמכות לאכיפת חוקי השבת מידי הרשויות המקומיות אל משרד הפנים. בכך הצטרפה הח"כית הצעירה אל התנגדות "ישראל ביתנו" והקשתה על מעבר החוק. מוקדם יותר היום אמר אמסלם כי מי שמצביע נגד החוק - כאילו הצביע נגד הממשלה, ועל כך הסכים איתו ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע תקווה כי החוק יעבור היום בקריאה שנייה ושלישית והבהיר בפתח ישיבת הסיעה כי אם לא יהיה רוב בחוק, ההצבעה תידחה. "שולח את תנחומינו לחברי הכנסת מוטי יוגב ויוסי יונה. דודי אמסלם ניסה להשיג קיזוז להם בימי אבלם ומחכה עדיין לתשובה מראש האופוזיציה. אני מקווה שהיא תושג. בכל מקרה הוא סופר את האצבעות. אם יהיה באפשרותנו להצביע היום כך יעשה ואם לא זה ידחה לתאריך יותר מאוחר", אמר ראש הממשלה.