מאז ומתמיד צפן בחובו עולם הבידור אוטופיה אשלייתית נטולת בסיס, שכוכביו - זמרים ושחקנים - נתפסו כמשהו נוצץ, זוהר ובלתי מושג. "כפולה", דרמה מוזיקלית חדשה של ערוץ KidZ (ב־yes וב־HOT), בכיכובה של נועה קירל (16), משחקת בדיוק על האשליה הזו: הצופה מקבל הצצה מעמיקה לעולם הזוהר המותח היטב את הקו בין אשליה למציאות, בין השקר לאמת ובין התדמית לאדם.



בסדרה מגלמת קירל את עצמה, כוכבת פופ טינאייג'רית המתמודדת עם שגרת החיים של כוכבות בנסיקה, כולל המפיקים השולטים בהחלטותיה והחברים בעלי האינטרסים. כדי למצוא אי של שפיות בים השקר, היא מתחזה בעצמה לטוקבקיסטית בשם קיטי פופר, המבקרת את חייה המקצועיים והאישיים.



העלילה מסתבכת כשהתרמית עומדת להיחשף, ובמקביל נקרעת קירל בין בן (עומר דרור), החבר האינטרסנטי שלה, לשחר (תובל שפיר), חבר לספסל הלימודים, המאוהב בקיטי פופר. במקביל, היא מנהלת תחרות מול מקבילתה, הזמרת גאיה סבן (דין הפנר כסוג של עדי ביטי, המתחרה במציאות של קירל) על החלום לחמם את הופעתה של ביונסה בישראל.





על פניו, הסדרה הנראית כהכלאה בין "אסתי המכוערת", "השיר שלנו" ו־Glee, עובדת על פי נוסחה בטוחה המדמה את חייה הסמי־אוטוביוגרפיים של קירל כאלילת נוער, וכוללת קאסט שחקנים מרשים כשלום אסייג, עופר שכטר ועומר דרור, שמוסיפים המון הומור, טוב טעם וחינניות לסדרה.



אלא שהקצנת תדמית הפופ־סטאר של קירל, המפגינה כישורי משחק בינוניים ומטה והיעדר כריזמה, בניגוד להופעותיה על הבמה, והניסיון לתת לצופה אספקלריה לאותו עולם מזויף שבני הנוער תופסים כאמיתי, ממתגים אותה כפחות אנושית, ובעיקר כמריונטה. אם תרצו - מוצר כלכלי מתכלה ובר־חלוף.



העובדה שבסדרה קירל נותנת לגיטימציה לבריונות רשת ושיימינג, ומחצינה את הדיסוננס בין נערה יפה שמוכרת סקס (קירל), לבין חנונית עם גשר בשיניים ומשקפיים (קיטי פופר), מחזקת את הפערים החברתיים הרווחים גם ככה בקרב בני הנוער, ובמידה מסוימת הם עלולים לתפוס את הסדרה כמתן עידוד ולגיטימציה לפערים אלו. לא חינוכי במיוחד.



בשורה התחתונה, למרות כמה רגעי הומור ושירים מעולים שמצילים את המצב, הסדרה לא פוגעת ונותרת שבלונית ושטחית.