סערת ענק: ההקלטות של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, שנחשפו הערב (שני) בערוץ 2, ובהם נשמע נתניהו יחד עם בנו של טייקון הגז קובי מיימון, ניר, מעוררות תגובות חריפות מאוד בכנסת ובציבור. בהקלטות נשמעים השניים, כשהם מתייחסים בין היתר למתווה הגז שאושר לפני שנתיים בממשלה. בין היתר אומר נתניהו הבן למימון הבן: "אבא שלי סידר לאבא שלך 20 מיליארד דולר, ואתה מתווכח איתי על 400 שקלים?". 



יאיר נתניהו עצמו הביע את צערו על ההקלטות שפורסמו, ואמר כי הן לא מייצגות את מי שהוא באמת. "צפיתי הערב בכתבה צהובה ומבישה שהציגה הקלטות סתר לא חוקיות משיחה שהתקיימה לפני שנתיים וחצי. בשיחה לילית, תחת השפעת אלכוהול, אמרתי דברי הבל על נשים ודברי הבל אחרים שמוטב שלא היו נאמרים".

"הדברים אינם מייצגים את מי שאני, את הערכים עליהם חונכתי ואת מה שאני מאמין בו. אני מצר על הדברים ומתנצל אם מישהו נפגע מהם. כמו כן, הדברים שאמרתי לניר מימון היו בגדר בדיחה לא מוצלחת והסתלבטות עליו, וכל בר דעת מבין זאת. מעולם לא התעניינתי בנושא מתווה הגז ולא היה לי שום מושג לגבי פרטיו", הוסיף.

את הדריכות בלשכת ראש הממשלה סביב התחקיר ששודר ב"החדשות" על בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו ניתן היה לראות גם בכנסת. ראש הממשלה נתניהו שנמצא במשכן וממתין לרגע בו יתבקש להצביע על חוק המרכולים קיים דיון בלשכתו בנושא הרפורמה במשק החשמל עם נציגי משרדי האוצר, האנרגיה והרשות להגבלים עסקיים. במהלך שידור התחקיר הופסק הדיון וכל נציגי המשרדים התבקשו לצאת מהלשכה ולהמתין בחוץ, המוזמנים, ביניהם גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, המתינו 45 דקות מחוץ ללשכה עד שהוזמנו חזרה פנימה כדי להמשיך את הדיון.

לשכת ראש הממשלה בכנסת בעת שידור תחקיר "החדשות". צילום: יניר קוזין


יו״ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה בתגובה לתחקיר: "עולה חשד כבד שההחלטות שקיבל ראש הממשלה נתניהו בנוגע למתווה הגז, ובפרט בנוגע לאינטרסים של קובי מימון, היו נגועות בשחיתות עמוקה שבשורה התחתונה העבירה לידי מימון מיליארדי שקלים שכולם נגזלו מהקופה הציבורית ועל חשבון אזרחי המדינה. אם הדברים נכונים, הרי שזוהי בגידה שלא נראתה כמותה באמון הציבור, ואני קוראת למשטרה לפעול ללא דיחוי ולגבות עדות מיאיר נתניהו ומניר מימון במסגרת החקירה בפרשה״.

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, שכזכור פרש מהממשלה גם בעקבות מתווה הגז אליו התנגד בחריפות אמר: "כשנלחמתי מתוך הממשלה נגד מתווה הגז המושחת אמרתי שברור לי שיש משהו גדול שאנחנו לא יודעים. יש את מה שנאמר ויש את הדברים הסמויים מן העין". 

 
 
חה"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) טענה כי נתניהו הוא ראש משפחת פשע: "יש לנו פה עדות לכך שיש פוליטיקאי אחד שסידר כסף לחברים שלו על חשבון הציבור ויש פה ראש מפלגה, גבאי, שפעל ללא לאות כדי למנוע את השחיתות ואף התפטר על הרקע הזה מהממשלה. ישפוט הציבור ויגיד את מי הוא מעדיף כראש ממשלה: ראש משפחת פשע או שומר סף". 

יאיר נתניהו. צילום: אבשלום ששוני
יאיר נתניהו. צילום: אבשלום ששוני


ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק צייץ בטוויטר: "רחמים על הבן. אי אפשר לקרוא לו לחזור לפסים, הוא כנראה לא היה עליהם אף פעם. נרקיס שצמח בביצת שחיתות מסריחה, עם טובות הנאה ממיליארדרים ועסקאות אפלות על חשבון אזרחי ישראל. השחיתות זועקת מכל המסכים. חוקית - זה עוד יימשך. מוסרית - זה הסוף".

ח"כ מרב מיכאלי אמרה: "הפרסום על יאיר נתניהו הוא לא צהוב. זה פרסום על בן של ראש ממשלה שעל פניו עובר עבירה פלילית של שידול לזנות אחרי שצרך חשפנות ומהרהר בקול איך לסרסר בחברה שלו לשעבר". 

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני):  "נחשפנו להתנהגות נלוזה, דוחה, גסה ומחפיצת נשים בליווי רכב ואבטחה על חשבון המדינה. זו פשיטת דרך מוסרית שמחייבת הוקעה. ולמי שעוד היה ספק לגבי מתווה הגז , באה עדותו של יאיר נתניהו בעיצומו של שוד משאבי המדינה, והוא תובע את המעשר שלו מהמיליארדים שחילק אביו. לאן נוליך את החרפה. כל השבחים מגיעים לגיא פלג ולחדשות 2 על שחשפו את האמת העירומה ולא נכנעו ללחצים הכבדים שהופעלו עליהם". 

ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) אמר: "שנה וחצי לאחר שנתניהו התאבד על העברת מתווה הגז וקרא לזה ״קרב חייו״, לא פחות, השיחה של בנו יאיר עם בנו של טייקון הגז קובי מימון - מעלה בי תחושות קשות. כאילו הכסף של אבא שלו ולא של הציבור-דרך אגב גם ילדים גדולים אומרים את מה שהם שומעים בבית". 
 
העיתונאי דן מרגלית תקף: "ייליצמן וגפני ובנט ודרעי - כמה עלוב נראה חוק המרכולים לעומת מה שעושה יאיר בערב שבת על חשבון המדינה. מי שהשתתף בשיח השיכורים הזה פשוט נתעב. סקופ נאה של גיא פלא שלא היסס לפרסם את הדברים, ואולי נעצר מוקדם מדי". 

מנעמ"ת נמסר בתגובה להקלטות: "מדובר בהתבטאויות דוחות ובסגנון מבזה ומזעזע כלפי נשים. מן הראוי שעוד בערב זה ייצא גינוי חד משמעי ונחרץ מראש הממשלה ורעייתו על הדברים החמורים והאלימים האלו. אם זה הוא היחס כלפי נשים ברחוב בלפור, לא מפתיע שנשים נאלצות עדיין להיאבק על מה שהיה אמור להיות המובן מאליו".