עוד הרבה לפני שיוסי בנאי ז"ל כתב את המערכון המפורסם "אופסייד סטורי", נחשבו אוהדי בית"ר ירושלים ל"ילדים הרעים" של הספורט הישראלי, ואין ספק שחלקם תרמו לטיפוח התדמית השלילית הזו, שהועצמה על ידי התקשורת במהלך השנים, לעתים בצדק ולעתים מסיבות אחרות.

בין האירועים הזכורים במיוחד שנקשרו לקהל הצהוב-שחור ניתן לציין את השירים הקבועים נגד הנביא מוחמד, המגזר הערבי ודת האסלאם, כולל תקרית סאדייב וקדאייב והשלט המפורסם ההוא שביקש לשמור את הקבוצה מהבירה "טהורה לעד". כמו כן, אי אפשר לשכוח גם את שריקות הבוז צורמות במהלך דקת דומייה לזכר ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל, ובמיוחד לא את הצתת חדר המזכרות של המועדון במתחם בית וגן, שסימלה את הפיכת המערכון המצחיק ההוא של הגשש למציאות עצובה.

ואולם, בחודשים האחרונים, אולי גם בשל היכולת הטובה שמפגינה קבוצתם על הדשא, נראה כי חל שינוי משמעותי לטובה בהתנהגות האוהדים מהבירה, שנראה שנעלם מעיניי חלק לא מבוטל של העיתונאים המקומיים.

מי שנכח אתמול במשחק בין הפועל חיפה לבית"ר ירושלים (2:0) בסמי עופר, למשל, לא יכל שלא להתרגש מהמחווה של 6,000 הירושלמים, שנענו לבקשת קהל המארחת, והצטרפו אליו במחיאות כפיים לציון 16 שנה למותו הטרגי של נשיא המועדון האדום לשעבר, רובי שפירא ז"ל.

גם דוח הגזענות של "הקרן החדשה לישראל", שסיכם את הסיבוב הראשון בליגה העל, מעיד על מגמת השינוי המבורכת. בדוח, שפורסם לפני כשלושה שבועות, צוינה ירידה משמעותית ביותר במספר הקריאות הגזעניות ביציעי טדי, כאשר מנגד אוהדי מכבי ת"א כבשו את ראש "טבלת הגזענות" המפוקפקת. 


אוהדי בית
אוהדי בית
 
למעשה, המגמה המשמחת שנרשמת בקרב הקהל הירושלמי בולטת עוד יותר כאשר מסתכלים על האירועים האלימים שהתרחשו בזמן האחרון בקרב אוהדים אחרים, בהם אלו של מכבי חיפה למשל, שרק לפני מספר ימים חבטו זה בזה ללא רחם במהלך משחק של הקבוצה במסגרת גביע המדינה.
בהקשר זה, ניתן לציין גם את אוהדי הפועל ת"א בכדורסל, שהראו אף הם את הצד המכוער שלהם בדרבי בגביע המדינה, כאשר קראו לעבר רגב פנאן, מאמן הכושר של מכבי ת"א ובנו של מנהלה המיתולוגי מוני פנאן שהתאבד בביתו ב-2009, קריאות שהאוזן לא יכולה לסבול, ולא בפעם הראשונה.
ולמרות זאת, באופן מעט תמוה, בחרו בחלק מאתרי הספורט לציין בכותרת כי הקהל האדום "התעמת" עם פנאן, כאילו מדובר היה בוויכוח שבו לקחו חלק שני צדדים, ולא התנפלות מכוערת מצד האוהדים על האיש שבסך הכל הגיע להיכל "קבוצת שלמה" ב-31 בדצמבר כדי לבצע את עבודתו. 
 
בשורה התחתונה, אחרי שנים רבות שבהן בתקשורת התרגלו לכתוב על הקהל הצהוב בהקשרים שליליים כל כך, ולדעת להבליט ולפלפל את הכותרות בהתאם, גם כעת, כאשר נדמה כי ישנן רוחות של שינוי בטדי, עליה לנהוג בהתאם, ולתת במה לתופעה. עד למשבר הבא.