אבי לן הגיש היום (שלישי) תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בגין הפרת סימן מסחרי ופגיעה בזכויות יוצרים. בכתב התביעה, שהוגש על ידי עורך הדין גיא אופיר, הם דורשים מפייסבוק להסיר את כל העמודים בנושאים את הלוגו של הציפור הכתומה, בטענה שהוא סימן מסחרי רשום. עוד נכתב, כי הם מבקשים מבית המשפט להורות לפייסבוק להכניס את הלוגו של סטטוסים מצייצים למערכות ההגנה של הרשת החברתית, המונעות מגורמי צד שלישי להעלות את הלוגו לפייסבוק.

הם כתבו: "הכל בדיוק באותו אופן ו/או עוצמה, שפייסבוק נוהגת בצורה אוטומטית לחסום את משתמשי פייסבוק ישראל מלפרסם קישור לאתר המזבלה, או לאתר contact facebook  (שהקים מר דורי בן ישראל), או שכאמור אוסרת על שימוש במילה "כושי", "קוקסינל", בפייסבוק, ומסירות אוטומטית או חוסמות פרופיל שעשה כן".
עוד דורש לן, בכתב התביעה, כי בית המשפט יורה לפייסבוק להעביר את כל ה"לייקים" שנעשו לעמודים המתחזים אל העמוד המקורי - סטטוסים מצייצים. הוא דורש לחייב את פייסבוק בתשלום פיצויים בסכום של 300 אלף שקל, ובתשלום הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. בנוסף, הוגשה בקשה לקיום דיון דחוף בתוך 14 ימים, וליתן צו זמני המורה לפייסבוק להסיר את העמודים הנושאים את הלוגו המדובר.

כזכור, בחודש שעבר, פייסבוק העלתה מחדש את סטטוסים מצייצים, שלוש שנים לאחר שמחקה אותו. הדף הועלה כדי להימנע מתביעה, לאחר שמייסד העמוד אבי לן הגיש לבית המשפט בקשה לביזיון בית משפט. 
 
פייסבוק התייחסה להחלטת בית המשפט המחוזי שחייבה אותה להעלות מחדש את הדף: בית המשפט המחוזי מכיר בכך שהתוכן של התובע הפר את תנאי השימוש של פייסבוק. על כן, אנו לא מסכימים עם החלטתו להשיב את העמוד של סטטוסים מצייצים. הגשנו בקשה לבית המשפט העליון ואנו ממתינים להחלטתו אם לפעול על פי פסיקה, שלדעתנו פוגעת במשתמשים ובפלטפורמה. פייסבוק כמובן תפעל על פי החלטת בית המשפט העליון.