משרד החוץ הסורי שלח הערב (שלישי) שתי איגרות למזכ"ל האו"ם ולנשיא מועצת הביטחון, בעניין "התוקפנות הישראלית" בסוריה. באיגרת הדגיש משרד החוץ, כי "התוקפנות מצביעה על כך שישראל מנסה לגרום לפיצוץ באזור, ולסבך את המצב עוד יותר באמצעות תמיכה בטרור והמשך הכיבוש שלה לאדמות הערביות. ישראל מנסה לחזק את ארגוני הטרור המובסים".



עוד נאמר באיגרת, כי "התוקפנות הישראלית הממושכת כלפי סוריה לא תצליח להגן על שותפיה וסוכניה בארגוני הטרור, ובראשם דאעש וג'בהת א-נוסרה, ולא תסיט את הצבא הערבי הסורי מהמשך מלחמתו והישגיו נגד ארגונים הללו בכל רחבי סוריה, ובהם מחוזות אדלב וקוניטרה".התלונות באו לאחר דיווחים כי לפנות בוקר תקף חיל האוויר הישראלי מחסני טילים ותחמושת בעיירה קטיפה שבפאתיה המזרחיים של דמשק. מדובר בבסיסים חשובים לצבא הסורי.



על פי הדיווח, במחסנים היו טילים לטווח ארוך ונשק של הדיוויזיה השלישית בצבא הסורי. הדי הפיצוצים נשמעו בכל רחבי העיירה. כמו כן, נמסר בדיווח כי מטוסי חיל האוויר שביצעו את התקיפה פעלו משטח לבנון. סוכנות הידיעות הממשלתית בסוריה, סאנ"א, דיווחה גם היא על התקיפה המיוחסת לישראל, תוך שהיא מצטטת את הודעת הפיקוד העליון של צבא סוריה, שטען כי "בשעה 2:40 לפנות בוקר מערכת ההגנה האווירית הסורית יירטה שלוש תקיפות נגד מטרות צבאיות באזור קטיפה. כתוצאה מכך נפגע אחד המטוסים התוקפים".



עוד נאמר, כי בשעה 3:04 לפנות בוקר המשיך הצבא הישראלי בתקיפתו באמצעות טילי קרקע-קרקע מהגולן, והם הופלו גם על ידי מערך ההגנה האווירי. שעה ורבע לאחר מכן, כך נטען בהודעת הצבא הסורי, המטוסים תקפו שוב את האזור הפעם מעל טבריה, אך גם הפעם יורטו הטילים, כאשר אחד מהם נפל בסמוך למוצב צבאי וגרם לנזקים.



עוד נאמר בהצהרה, כי "התוקפנות הישראלית מוכיחה את התמיכה של הישות הכובשת ארגוני הטרור בסוריה והניסיונות הנואשים שלהם להרים את המורל לאור המכות שהם סופגים והניצחונות הברורים של צבא סוריה".