הרב רזיאל שבח מחוות גלעד הוא הגבר שנרצח הערב (שלישי) לאחר שנורה מרכב חולף בחוות גלעד שבשומרון. הוא נורה ונפגע בפלג גופו העליון, ועל פי ההערכות הירי בוצע על ידי רכב שהגיע ממולו. כתוצאה מהירי הוא נפגע בין היתר בצווארו. הוא הובהל לבית החולים מאיר, באמבולנס צבאי, כשמצבו היה אנוש ושם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. מהעדויות הראשוניות עלה כי הפצוע הספיק להתקשר לכוחות ההצלה ולדווח להם: "ירו בי". 
 
TPS/צילום מזירת הפיגוע. קרדיט: נדב גולדשטיין


מתן משולם, חובש 'איחוד הצלה', סיפר: "כרגע יש צבא ומשטרה שחוסמים את המקום. יש פה המולה. סוגרים את המקום, חיפושים ועניינים. מה שקרה זה שנסע רכב ורכב חולף שהגיח מולו ביצע עליו ירי. פשוט ריססו אותו, זה מה שקרה".

חובש רפואת חירום במד"א אליישיב רייכנברג סיפר: "יצאתי עם אמבולנס מד"א מהיישוב קדומים הסמוך, הגעתי מהר למקום וראיתי בצד הכביש סמוך למעקה הבטיחות רכב פרטי ועליו סימני ירי, בכיסא הנהג ישב גבר כבן 35 בהכרה מעורפלת עם פצעי ירי בפלג גופו העליון, אזרחים שגרים ביישוב סמוך ושמעו את הירי הגיעו לסייע, בסיוע כוח רפואה של צה"ל שהגיע מהר למקום הענקנו לו טיפל רפואי מציל חיים והוא פונה לבית החולים כשמצבו קשה".

זירת הפיגוע. צילום: מאיר לביא/TPS

גורמים במועצת יש"ע התייחסו לפיגוע ומסרו כי "רק היום פורסמה רשימת התשלומים אותם מעניקה הרשות הפלסטינית למחבלים ולמשפחותיהם. בשנה החולפת שילמה הרשות לאסירים ולמשפחות מחבלים מתאבדים מעל למיליארד שקל במטרה לתמוך בטרור ולהגביר אותו. אנו דורשים מראש הממשלה להפסיק את האווילות הזאת שמקדמת את הטרור במדינת ישראל. אנו סומכים על חיילי צה"ל שיתפסו את המחבלים אשר צריכים לקבל את הדין על מעשיהם".

צילום: תיעוד מבצעי, מד"א

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ, שהיה בזירת הפיגוע, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "דם יהודי אינו הפקר! מספר רכבים לפניי על ציר גלעד פיגוע נורא עם תוצאות קשות. עצרנו להגיש עזרה ראשונה וכעת חוזר הביתה. מציאות בלתי סבירה של  תת אדם שבא לרצוח. אדוני שר הביטחון זה חייב להיפסק! הנחה את כוחות הביטחון לפעול ביד קשה! הבהר לפלסטינים שעל כל פעולה כזאת הם ישלמו מחיר יקר".

כזכור, ראש השב"כ, נדב ארגמן, הזהיר בחודש שעבר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "השקט שאנו חווים מתעתע, חמאס מנסה בכל הכח להוציא פיגועים". בסקירה לוועדה מסר ארגמן כי השב"כ סיכל בשנה האחרונה 400 פיגועים משמעותיים: מתוכם 13 פיגועי התאבדות, שמונה פיגועי חטיפה ו-94 פיגועי הקרבה. בנוסף, סוכלו 1,100 פיגועים של מפגעים בודדים פוטנציאלים. עוד לדבריו, 54 פיגועים יצאו לפועל השנה מול 108 אשתקד. 
 
לדברי ראש השב"כ, "הזירה הפלסטינית של השנה החולפת היא זירה מאוד לא יציבה, לא ברצועה ולא ביהודה ושומרון, בוודאי לאחר ההצהרה של טראמפ על ירושלים". לדבריו, "חמאס מנסה בכל הכח לבצע פיגועים באיו"ש ולערער את היציבות של הרשות הפלסטינית. ברצועת עזה המציאות מאתגרת מאי פעם". ארגמן הצביע על תהליך הפיוס בין פתח לחמאס ואמר כי "ימים יגידו האם התהליך יצלח ומהן המשמעויות שלו לכולנו".