זה קרוב לשנה שראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו, מושעה מתפקידו ומורחק מהעירייה. זאת, לאחר שנעצר בחשד לעבירות חמורות של שחיתות ציבורית וטוהר המידות. למרות זאת, הוא ממשיך לקבל משכורת, וכך גם עובדות לשכתו, שלמעשה מושבתת. על בן חמו הוטלו מגבלות רבות, שמונעות ממנו מלתפקד כראש עירייה בפועל. בין השאר, נאסר עליו להגיע לעירייה ולהיפגש עם גורמים בעירייה ללא אישור משטרתי. כמו כן, נאסר עליו להתעסק בנושאים הקשורים לאגף ההנדסה, לכספים ולרווחה. הרחקתו הוארכה פעם אחר פעם, בהסכמתו, על רקע טענות לשיבוש חקירה והטרדות עדים.



אולם, על אף שכף רגלו לא דרכה בעירייה מאז פברואר, בן חמו בחר להמשיך לקבל את משכורתו, העומדת על כ־50 אלף שקל בחודש, ולהעסיק ארבע עובדות בלשכתו, שמשכורת כל אחת מהן נאמדת בכ־150 אלף לשנה. זאת, על אף שלשכתו אינה מתפקדת בפועל בשל הרחקתו. כמו כן, בן חמו ממשיך ליהנות מהטבות הניתנות לו מתוקף היותו ראש עירייה, בהן נהג ורכב שמשמשים אותו גם לצורך נסיעות פרטיות.



ביום רביעי שעבר נשבר כנראה עוד שיא של ציניות, כאשר בן חמו יצא עם עובדות לשכתו לבילוי לילי בסדנת בישול בתל אביב. ממידע שהגיע ל"מעריב־השבוע" עולה שהאירוע הוגדר כ”ערב גיבוש”. מיותר לציין שהאירוע מומן מתקציב העירייה.



בתגובה לטענות אלה נמסר מעיריית כפר סבא כי בן חמו שילם מכספו עבור השתתפותו האישית באירוע, ואף הוצגה חשבונית שמעידה על כך. אולם, ממועד הדפסתה נראה כי היא הופקה רק לאחר פניית “מעריב־השבוע”.



מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: “מדובר בפעילות גיבוש שגרתית המתקיימת בכל מחלקות העירייה אחת לשנתיים. הפעילות התקיימה בשעות הערב על מנת שלא לפגוע בשירות הניתן לתושבי העיר. ראש העירייה הצטרף לפעילות ושילם מכספו הפרטי את חלקו. נדגיש כי עד שלא תוכח אשמתו, הרי שראש העירייה הנו בחזקת חף מפשע על פי החוק וימשיך לפעול למען העיר ותושביה כפי שפעל בעבר. ראש העירייה פועל ומנהל את העיר על פי החוק והחלטת בית המשפט”.



ממשרד הפנים נמסר: “שאלת זכאותו לתנאים של ראש רשות מקומית, שהורחק במסגרת חקירה, לקבלת שכר ותנאים נלווים, הנה שאלה שנגזרת מנסיבות כל מקרה לגופו ואם ראש הרשות האמור ממשיך בכהונתו ופועל במסגרתה”.