בנציבות שירותי הכבאות נערכים למחר בבוקר, אז מתכוונים חברי ארגון הכבאים לקיים הפגנה בתחומי הנציבות בראשון לציון, זאת בעקבות המאבק בין שני הצדדים, ששיאו הגיע השבוע, עם השעיית סגן יו"ר הארגון, עמוס סילם, לאחר שזה אמר כי אנשי תחנת נתניה לא ישתפו פעולה עם מחוז מרכז ברשות.. עם זאת חשוב לציין כי ההפגנה לא מגיעה בגלל ההשעיה של סילם, אלא בגלל הכשלים החמורים, לטענתם, שיש במערך הכיבוי, כמו לדוגמה מדים דליקים המסכנים את חיי הכבאים וכבאיות ללא טסט. 

מההסתדרות נמסר כי נציגות העובדים בראשות יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי, אשר בינה לבין נציב כבאות והצלה ראשי, רב טפסר דדי שמחי, שורר נתק מוחלט, מוחה על כך שבמקום לקדם את מערך הכבאות בוחר שמחי להשקיע מאמצים ומשאבים רבים בחיסול ארגון העובדים ופגיעה בזכות השביתה שלו. במקביל מאלץ שמחי את הכבאים לעבוד תוך מחסור באמצעים ראויים, ללא ביגוד מגן וציוד תקין ותוך שימוש ברכבים תקולים, באופן המסכן חיי אדם. 
יודגש כי בהנחייתו של יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד, באמצעות מחזיק תיק הכבאים עו"ד אסף אדר, הצעדים הארגוניים בהם נוקטים עובדי הרשות הארצית לכבאות והצלה לא כוללים פגיעה בפעילות המבצעית ולא מקיפים כל פעולה שיכולה להיחשב כאלימה.

גורמים המעורים בפרטים אומרים כי "הסינדרום של הכבאים מתקופת הנציב הקודם שחר איילון, חוזר גם עתה. הם רוצים פשוט להכתיב את מדיניות הנציבות ולא נותנים לעבוד והורסים כל חלקה טובה בארגון מציל חיים". 
מנגד טוענים הכבאים, שהמאבק הינו ענייני ואין להם כוונה לא לוותר ולא להשלים עם השעייה של חבר הוועד. "יש כאן ניסיון למוטט ועד מכהן ונבחר ולכך לא ניתן את ידינו. נמשיך במאבק בכל הכוח".