העיתונאיות מגיבות לתביעה: לאחר שהבוקר (רביעי) הגיש נשיא שידורי קשת לשעבר אלכס גלעדי תביעת לשון הרע כנגד אושרת קוטלר ונרי לבנה שהתלוננו על הטרדה מינית מצידו, הן מגיבות לראשונה. קוטלר פירסמה בדף הפייסבוק שלה את הדברים הבאים: "נדהמתי לגלות היום דרך התקשורת, שאלכס גלעדי החליט לתבוע אותי על הוצאת לשון הרע. לדבריו, חברתי לנרי ליבנה עיתונאית הארץ, כדי לגרום לו נזק ולהפוך את חייו".



"המון דברים יש לי לומר בתגובה לתביעה המופרכת הזאת, רובם יאמרו בבית המשפט כנראה, אבל כבר עכשיו חשוב לי להדגיש: כל מה שאמרתי על אלכס גלעדי אמת הוא", הוסיפה קוטלר. "לא הכרתי אישית את נרי ליבנה וודאי שלא חברתי אליה בשום צורה ואופן כדי להכפיש שום אדם. מצער מאוד שגלעדי בחר לתבוע במקום להתנצל, כפי שראוי היה לעשות. אבל אם ביקש מלחמה הוא יקבל מלחמה ואין לי צל של ספק מי ינצח במאבק הזה. אני קוראת לכל אישה שנפגעה לא להיכנע לניסיונות ההשתקה וההפחדה ולספר בגלוי את שעבר עליה. אסור שגברים כוחניים ובעלי שררה ימשיכו לאיים עלינו".



נרי ליבנה מסרה: "עדיין לא ראיתי את כתב התביעה אבל אני עומדת מאחורי כל מילה שכתבתי או אמרתי. גם גלעדי עצמו אישר את נכונות העובדות שתיארתי".



נרי ליבנה, אלכס גלעדי ואושרת קוטלר. פלאש 90
נרי ליבנה, אלכס גלעדי ואושרת קוטלר. פלאש 90



כזכור, הבוקר הגיש אלכס גלעדי, נשיא שידורי קשת לשעבר, תביעת לשון הרע בסך שני מיליון שקלים נגד מגישת חדשות עשר אושרת קוטלר ונגד עיתונאית "הארץ" נרי ליבנה באמצעות באי כוחו, עורכי הדין אמיר טיטונוביץ ואפרת אזולאי. בכתב התביעה נטען כי "השתיים פרסמו דברי לשון הרע מזעזעים על אודות גלעדי, שהוא אישיות ציבורית, הטיחו בו בפומבי האשמות שווא, פרסמו על אודותיו בפומבי השמצות חסרות שחר".



עוד ניסה לרמוז גלעדי ששתי העיתונאיות המוערכות חברו יחד למזימה המשותפת: "במודע או שלא במודע, חברו קוטלר וליבנה יחדיו ובכוחות משותפים הפכו את חייו של התובע מקצה לקצה והסבו לו נזקים כבדים, חלקם בלתי ניתנים לתיקון. השתיים פרסמו דברי לשון הרע מזעזעים על אודות גלעדי, לעיתים ביצעו מניפולציה של המציאות, ייחסו לו בפומבי ביצוע עבירות מין והתנהלות מכוערת והציגו אותו בציבור כעבריין מין סדרתי, כרמאי וכאדם שלילי".





כזכור, לפני כחודשיים חשפה קוטלר במהדורת החדשות כי גלעדי הציעה לה הצעה מגונה. "הייתי בחורה צעירה שהגיעה לחדשות 2 בשנת 94'. הגיעה הצעה להגיש את תוכנית הבוקר של ערוץ 2 שהיה אז בתחילת דרכו. אלכס גלעדי, מנכ"ל קשת מקבל אותי לריאיון. הריאיון עובר בהצלחה, תיק העבודות שלי מצא חן בעיניו", סיפרה. 



"ואז אני מקבלת טלפון כמה שעות אחר כך, והוא מזמין אותי לארוחת ערב", המשיכה קוטלר. "כשאני מנסה להתחמק ואני אומרת לו שאולי צהריים דווקא, הוא מבהיר לי: 'לא, ארוחת ערב וגם תפני את הערב'. ואז אני אומרת לו, 'מר גלעדי - מאוד מחמיא לי שאתה רוצה ארוחת ערב, אבל אתה יודע שאני נשואה'. הוא מסביר לי, 'מה זה קשור, את לא יודעת איך מתקדמים בטלוויזיה בהוליווד?'. עניתי לו שאני יודעת וכנראה שאני לא אתקדם ככה בחיים לשום מקום כי אני לא מתכוונת לאכול איתו ארוחת ערב, והשאר היסטוריה".



אלכס גלעדי. צלם : יוסי אלוני
אלכס גלעדי. צלם : יוסי אלוני



לבנה, לעומתה, לא טענה להצעה מגונה אלא להטרדה מינית, וסיפרה כי לפני יותר משני עשורים היא ישבה עם גלעדי במסעדה יוקרתית וגלעדי הזמין אותה להתלוות לדירתו לצפות בתוכנית אקטואלית. בביתו, כך סיפרה, הוא החליף לחלוק ממשי והחליט לחשוף עצמו בפניה תוך שהוא אומר: "'דברי אליו'. זה לא היה המיקרופון שרציתי, כמובן. צעקתי עליו שיסגור מהר את החלוק וביקשתי שיזמין לי מונית".



גלעדי התנצל בתגובתו ומסר כי חלק מדבריה של נרי נכונים, והזכיר כי לא כיהן באותה עת בתפקיד בזכיינית קשת. בעניין קוטלר הכחיש את הטענות. בעקבות התלונות נגדו השעה עצמו גלעדי מתפקידו כנשיא קשת עד שתוכח חפותו.