עיתון ההינדוסטן טיימס ההודי דיווח הלילה (חמישי) כי למרות ההודעה על ביטול עסקת חצי המיליארד בין צבא הודו לחברת רפאל הישראלי לרכישת 8,000 טילי נ.ט. מסוג "ספייק", צבאה של מדינת הענק מחפש אפיק נוסף כדי לממש את העסקה. "הודו תקנה את טילי הספייק מישראל במסלול ממשלה לממשלה, וזאת מכיוון שהצבא ההודי רוצה נשק עם ניסיון מוכח, ולחברת רפאל אין התנגדות כל עוד היא לא מעבירה מידע טכנולוגי במסגרת העסקה", נאמר בדיווח.



לפי הדיווח, לפני חודש הודו ביקשה לבטל את העסקה כדי לצייד את צבאה בטיל "נאג" בייצור הודי, אך בצבא מעדיפים את הטיל הישראלי, מכיוון שעל פי הדיווח יש לו טווח ארוך יותר והוא קל יותר ממקבילו. ניו דלהי החליטה לרכוש את טילי ה"ספייק" ב-2014, ובחרה בהצעה של רפא"ל על פני הצעה יריבה מארה"ב לרכוש טילים מסוג "ג'אבלין". לפי העסקה, הודו הייתה אמורה לרכוש לפחות 8,000 טילי "ספייק" ולמעלה מ-300 משגרים בעסקה בשווי למעלה מ-500 מיליון דולר. רפא"ל אף הקימה מפעל ייצור טילים בתת היבשת יחד עם שותפתה ההודית.



בנוסף לכך, לפני מספר חודשים, חתמה התעשייה האווירית על עסקה בשווי 630 מיליון דולר עם החברה הממשלתית ההודית "באראט אלקטרוניקה", לפיה תספק להודו את הגירסה הימית של מערכת ההגנה האווירית "ברק 8" עבור ארבע ספינות צי.