יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יציג בביקורו בבריסל ב-22 לינואר, שבו ייפגש עם שרים מהאיחוד האירופי, חבילת דרישות שתכלול הכרה אירופית במדינה פלסטינית, כך לפי דיווח המתפרסם הבוקר (חמישי) ב"אל חייאת". בכיר פלסטיני, שצוטט בעיתון שרואה אור בלונדון, טען כי יו"ר הרשות יבקש מהשרים להכיר במדינת פלסטין בגבולות 1967, שבירתה היא מזרח ירושלים".



לפי הדיווח, הוא יבקש גם מהשרים חברות מלאה באו"ם לרשות, כמו גם את הגדלת הסיוע לפלסטיני, זאת במקרה שבו ארה"ב תממש את איומה להפסיק את העברת כספי הסיוע לרמאללה.



הגורם הפלסטיני הוסיף אבו מאזן ידרוש ממנהיגי האיחוד האירופי, שהתנגדו כידוע להצהרת טראמפ, לתרגם את עמדתם לפעולה פוליטית. לדבריו, "מדינות אלה לא מרוצות מהנשיא האמריקאי ומהדרך שבה הוא מנהל את הסכסוך הישראלי-פלסטיני".



מטה האיחוד האירופי בבריסל. צילום: רויטרס
מטה האיחוד האירופי בבריסל. צילום: רויטרס



הוא הסביר כי "מנהיגים אירופים רבים התלוננו בפני אבו מאזן כי הממשל האמריקאי לא הודיע להם מראש על תוכניותיו ביחס לירושלים, וכי הם לא היו מעורבים במאמצים הללו".



עם זאת, מקורות דיפלומטיים מסרו ל"אל חייאת" כי "האיחוד סבור שהצד הפלסטיני לא מראה רצינות רבה בחיפוש אחר אלטרנטיבה לתיווך האמריקאי בתהליך השלום".



דיפלומט בכיר, שצוטט בעיתון, אמר: "תמיד ביקשנו מהצד הפלסטיני עמדה ברורה בנוגע לחסות הבינלאומית לתהליך השלום, אבל הם תמיד נטו לצד האמריקאי. הם מדברים על חבילת דרישות, והאירופים מעדיפים לשמוע דרישה אחת ולראות מאמץ רציני להגיע אליה".