"התגייסתי ועשיתי טירונות ואחרי זה הרגשתי שאני לא מסוגלת, המסגרת הזאת הפחידה אותי פחד מוות, אז יצאתי מהצבא ונסעתי לניו יורק", כך סיפרה העיתונאית מיקה אלמוג, נכדתו של שמעון פרס ז"ל. בקטע ששודר היום (חמישי) בתוכנית "אינטימי" עם רפי רשף, תוכנית שתשודר במלואה ביום שבת הקרוב. אלמוג הסבירה כי" יותר מזה שרציתי ללמוד משחק ולפרוץ ולהתקדם עם הקריירה שלי, הייתי צריכה אז יותר מכל דבר אחר לא להיות פה בארץ".



אלמוג, נכדתו של מי שהיה אחד המנהיגים הגדולים שידעה ישראל, סיפרה על תגובתה של סבתה, סוניה פרס, להחלטה הלא שגרתית שלה שלא לשרת בצה"ל: "סבתא הייתה מאוד נגד. מדובר באשה שזייפה את הגיל שלה כדי להתגייס לצבא הבריטי. היא לא הייתה מסוגלת להבין את זה ונזפה בי מאוד, עם כל האהבה והחום היא לא חסכה מאיתנו ביקורת לעולם".



שמעון פרס ויאסר ערפאת. צילום: רויטרס
שמעון פרס ויאסר ערפאת. צילום: רויטרס



אלמוג סיפרה בתוכנית גם על תשובתו המפתיעה של סבה, מי שהניח כזכור את אבן היסוד להקמת הקריה למחקר גרעיני בדימונה ולתעשייה הצבאית. "סבא? הוא פחות התנגד כי הוא הגיע מאיזשהו מקום שהוא הבין שבנקודה הזאת בחיי זה קרב אבוד. הוא בוודאי לא תמך או עודד, אבל הוא לא התקומם נגד זה".



לסיום הסבירה כי "אני חושבת שזה איזשהו שלב התפתחותי שהיה נחוץ לי, וזה לא מצדיק את העובדה שהשתמטתי מחובתי. סבתא, אגב, עדיין כעסה על זה שלא שירתתי בצבא גם אחרי שחזרתי לישראל, אחרי זמן רב".