גורמים איראנים הודיעו הבוקר (שבת) כי הם דוחים כל שינויים בהסכם הגרעין, זאת לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא אמש למדינות באירופה להצטרף אליו "לתקן את הפגמים הנוראיים" בהסכם. בסוכנות הידיעות האיראנית אינר"א דווח כי במשרד החוץ הדגישו: "לא נקבל כל שינוי בהסכם".
כזכור, נשיא ארה"ב הודיע אמש כי החליט על המשך ההקלה בסנקציות על איראן במסגרת הסכם הגרעין מ-2015. עם זאת, הנשיא האמריקאי הדגיש כי ההקלה בעיצומים, אותה עליו לאשר כל 120 ימים, מתרחשת "בפעם האחרונה". בכירים בממשל האמריקאי אמרו לרשת CNN כי טראמפ ילחץ על מדינות אירופה להסכים לכפות תנאים חדשים על התנהגות איראן בתמורה להישארות ארה"ב בהסכם הגרעין. 

לצד ההחלטה על ההסכם מ-2015, הנשיא טראמפ הטיל סנקציות חדשות על 14 בכירים וארגונים שקשורים להפרת זכויות האדם או לתכנית הטילים הבליסטיים של איראן, כולל על ראש מערכת המשפט של משטר האייטוללות, בתגובה לתגובה האלימה להפגנות במדינה בשבועות האחרונים. בהפגנות נהרגו לפחות 21 בני אדם. 

טראמפ קיבל את ההחלטה לאחר התייעצויות עם יועציו הבכירים, ביניהם היועץ לביטחון לאומי ה.ר. מקמאסטר ומזכיר המדינה רקס טילרסון שאמרו לו כי הטלה מחודשת של סנקציות תיתפס באיראן ובאירופה כהפרה אמריקאית של הסכם הגרעין. גם מנהיגי בעלות בריתה של וושינגטון, בהם נשיא צרפת עמנואל מקרון, שוחחו אתמול עם טראמפ ולחצו עליו להישאר בהסכם. כמו כן, טראמפ קיבל הבטחות ממחוקקים כי הקונגרס יחוקק חוק לפיו אם איראן תפר את הסכם הגרעין באופן מהותי, הסנקציות שהוסרו מהמדינה עם חתימת ההסכם יופעלו מחדש באופן אוטומטי.