מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, התראיין היום (ראשון) לערוץ הטלוויזיה הערבי אלחורה ואמר בתגובה למתיחות בדרום: "זו המנהרה השלישית שחשפנו בחודש וחצי האחרונים. את כל שלוש המנהרות האלו חשפנו ותקפנו בתוך ישראל בשטח שבריבונות ישראלית, וזה לא במקרה". 
 
"כל מי שבינה בראשו, יודע שזה לא במקרה. הגאונות הישראלית והמוח היהודי מצאו פתרון לכל מנהרות הטרור, וכפי שיש "כיפת ברזל" לאוויר, יש כיפה טכנולוגית מפלדה מתחת לאדמה", הוסיף. 
"אני רוצה לשלוח מסר לכל מי שחופר ומתקרב למנהרות: כמו שראיתם בחודשיים האחרונים, במנהרות האלה יש רק מוות. במקום להשקיע את המיליונים שהלכו לאבדון, במקום שיעבירו אותם לתחומי החינוך והרפואה, קברו אותם מתחת לאדמה ועכשיו כל זה נעלם ועף לשמיים. כל מי שנשלח למנהרות הללו מסכן את חייו מכיוון שאלה מנהרות מוות. לישראל אין רצון לשנות או להסלים את המצב הביטחוני, אבל ישראל לא תיתן רשות ולא תסכים שמישהו יפגע בעם הישראלי או יחפור מתחת לאדמה ישראלית", המשיך. 



"חמאס כובש את העם הפלסטיני"

 
המתאם התייחס לשאלה באם יש מידע על מנהרות נוספות ואמר "יש לנו מידע על מנהרות נוספות ובקרוב נשמע על חשיפת המנהרות הקיימות. כפי שאמרתי, המוח היהודי מצא פתרו למנהרות ובקרוב יציג "כיפה" טכנולוגית מפלדה, שתחשוף את כל המנהרות. אני רוצה להעביר מסר לחמאס ולכל תושבי עזה – התרכזו במצב האזרחי והכלכלי. הכיבוש אינו של ישראל. חמאס הוא שכובש את העם הפלסטיני".


חשיפת מנהרת טרור בעוטף עזה, ארכיון. צילום: דובר צה"ל
חשיפת מנהרת טרור בעוטף עזה, ארכיון. צילום: דובר צה"ל


 
"אני לא מצליח להבין איך מישהו חופר מנהרה מתחת למעבר הומניטארי, ועוד פוגע במדינה חשובה כמו מצרים, שתומכת בפיוס ומנסה לפתור את הבעיות בעזה", הוסיף. 

אל"מ קובי הלר, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אמר: "בתקופה האחרונה פועל צה"ל במערכה רחבה כנגד המנהרות שנחפרות על ידי ארגוני טרור שונים מרצועת עזה לעבר מדינת ישראל. המנהרה עוברת מתחת למעבר הסחורות היחיד מישראל לרצועת עזה ובצמוד לצינורות הגז והסולר אשר ייתכן והיו היעד של מנהרת הטרור. בפעולה זו סיימנו את השמדת המנהרה והיא איננה מהווה יותר איום על תושבי עוטף עזה".