ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעורך ביקור בהודו, אמר היום (ראשון) בראיון לטלוויזיה ההודית כי ישראל חולקת מודיעין עם ניו דלהי במסגרת המלחמה בטרור, וכי המידע המודיעיני שסיפקה ישראל סייע לסכל בשנים האחרונות כ-30 פיגועי טרור גדולים בעשרות מדינות בעולם. נתניהו גם הסביר בראיון על שיתוף הפעולה בין שתי המדינות ועל הקשר הקרוב שלו עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי.



נתניהו תיאר בראיון את מערכת היחסים ההדוקה בין הודו לישראל, ואת הקשר שנוצר בינו לבין מודי. "כשאני מתעורר בבוקר ואני מסתכל ימינה, מזרחה, הדמוקרטיה הראשונה שאני רואה היא הודו", אמר. "וכשמר מודי מתעורר בבוקר ומסתכל שמאלה, הדמוקרטיה הראשונה שהוא רואה היא ישראל. זו שותפות גדולה. ראש הממשלה מודי היה מאוד נחמד ובא לקבל את פניי ואת פני אשתי. נסענו לעיר, לכיכר שנקראה על שם חיפה, עיר בישראל ששוחררה על ידי חיילים הודים שנפלו שם. זה היה מאוד מרגש, ממש סגירת מעגל בינינו. אנחנו שתיים מהתרבויות העתיקות ביותר בעולם".



ראש הממשלה הסביר על התחומים שבהם ישראל והודו משתפות פעולה. "נהדק את שיתוף הפעולה בתחומים טכנולוגיים רבים, במיוחד בחקלאות, אבל בכל התחומים האחרים שמשתנים בעולם", אמר נתניהו. "לוויינים, מזל"טים, מזל"טים שמסייעים לחקלאות, אתה יכול לדמיין את זה? זה מה שישראל יכולה לעשות עבור החווה ההודית: אתה מעלה מזל"ט לשמיים, יש לך מידע ביג דאטה, ואתה מצלם את השדה, ואז אתה מכווין את המים לרמת הצמח הבודד".
 

Hafiz Saeed still roams free. How can Israel help India and the world to book the culprits? @netanyahu tells @rajchengappa.| #NetanyahuToIndiaTodaypic.twitter.com/g4XHCyEVOP

נתניהו נשאל בראיון כיצד ישראל יכולה לעזור להודו ללכוד את חאפז סעיד, מנהיג ארגון טרור פקיסטני ומתכנן מתקפת הטרור הרצחנית במומבאי ב-2008. "במקרה הזה, זה תלוי במודיעין, אי אפשר להיות בכל מקום ובכל זמן. לישראל יש מודיעין מעולה, אין טובים משירותי המודיעין שלנו, ואנחנו חולקים אותו איתכם", אמר ראש הממשלה. "עצרנו בשנים האחרונות כ-30 פיגועי טרור גדולים, לא רק בהודו אלא בעשרות מדינות שחלקנו עימן מודיעין חיוני. בסופו של דבר נגיע לרוצחים אבל הדבר החשוב הוא למנוע הרג בעתיד וישראל מגנה על חייהם של כ"כ הרבה אנשים. כשאתה עולה על מטוס אתה רוצה לדעת שהמטוס לא יתפוצץ באוויר שהוא ימריא וינחת בבטחה, כשזה קורה, בדרך כלל, ישראל קשורה לזה בצורה כלשהי. לא בכל טיסה אך בטיסות רבות".