פרשת הקלטות יאיר נתניהו: חברת מודיעין אזרחי הגישה היום (ראשון) תלונה במשטרת מרחב יפתח במחוז תל אביב, ממנה עולה חשד כי ברכב החברה שהסיע בשעתו את בנו של ראש הממשלה, הוטמנה מערכת האזנות סתר. נציג החברה טען בפני חוקר המשטרה כי עובד החברה באותם ימים התקין את המערכת ללא ידיעת הבעלים ומבלי שקיבל לכך אישור, תוך שהוא עושה שימוש ברכב החברה. במשטרה קיבלו את התלונה ופתחו בחקירה. 

גורם המעורה בפרטים מסר כי בהגשת התלונה ללא הצגת מערכת האזנות הסתר, ושנתיים אחרי האירוע, אין דבר למעט רצון של הנהלת החברה לרצות את ראש הממשלה ובני המשפחתו ולמנוע טענה כלשהי כי החברה שסיפקה את השירותים באותו מועד היתה מעורבת בהתקנת מערכת כזו ברכב החברה. 

גורמים שמעורים בפרטים תמהים למה לקח לחברת מודיעין אזרחי למעלה משנתיים כדי להגיש תלונה אם אכן היה ידוע להם שאכן הותקנה מערכת האזנת סתר ברכב ששירת את בנו של רה"מ. "זה נשמע יותר מהזוי. אם היה חשד בשעתו לא ברורה שתיקה ארוכה כ"כ. הסבירות יותר מגבוהה שלא היה ידוע על מערכת כזאת ולכן גם לא הוגשה תלונה. טוב יהיה אם הדברים ייחקרו על ידי המשטרה".

עו"ד בועז קניג פרקליטו של הנהג שלכאורה הקליט את יאיר נתניהו לפני שנתיים אמר כי "לא ידוע לנו על הגשת תלונה נגד מרשי אולם באם נידרש וכאשר נידרש להגיע לחקירה נפרוס את דברינו הלאה".

עו"ד בועז קניג. צילום עצמי

 

כזכור, בשבוע שעבר נחשפה ב"החדשות", הקלטה של יאיר נתניהו מלפני שנתיים וחצי, בעת שבילה עם חברים במועדון חשפנות בתל אביב. בהקלטה נשמע בנו של ראש הממשלה משוחח עם חבריו ניר מימון, בנו של איש העסקים קובי מימון, מבעלי קידוח תמר, ועם רומן אברמוב, היחצ"ן של מקורבו של נתניהו האב, ג'יימס פאקר.

במהלך חילופי הדברים נשמע נתניהו הבן מציע לסדר לחבריו את חברתו לשעבר, שאותה תקופה היתה הדוגמנית לי לוי.



במהלך הימים האחרונים טענה משפחת נתניהו וחלק ממקורביה, כולל שרים בממשלה, כי הסיפור פה אינו דבריו של יאיר, אלא העובדה שמישהו הקליט את שיחותיו. ראש הממשלה אמר במהלך ישיבת הממשלה האחרונה, כי "נחצו כל הקווים האדומים בנואש הקלטות הסתר", וביקש משרת המשפטים איילת שקד לבחון חקיקה בנושא הקלטות במקום העבודה. דבריו של נתניהו באו לאחר ששרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה כי "לא יכול להיות שאני לא אוכל לדבר חופשי ליד המאבטחים. אם ככה לא רוצה מאבטחים".

גם שר החקלאות אורי אריאל, אמר כי יוותר על האבטחה שלו אם נושא ההקלטה לא ייחקר על ידי השב"כ. במכתב לראש הממשלה כתב: "אני פונה אליך כמי שאחראי על ועדת שרים לשב"כ ועל החלטתה בדבר אבטחת השרים להורות לרא"ש השב"כ לחקור לאלתר את הקלטת המאובטח, יאיר נתניהו, והדלפתה. בכוונתי להמתין עד סוף חודש זה לשמוע שאכן יש חקירה ומה תוצאותיה. לאחר תאריך זה, הנני להודיעך שאין בכוונתי להיעזר באבטחה של הממשלה".