בעקבות תקיפת צה"ל ופיצוץ המנהרה שחדרה לעבר ישראל, התייחס היום (ראשון) שר החינוך נפתלי בנט בראיון לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM לצעדים שיש לנקוט לדעתו כנגד מנהרות הטרור וכנגד החמאס. "אני חושב שאנחנו בתחילת הסוף של פרויקט המנהרות", אמר, "מערכת הביטחון הראתה לכולם שברגע שהיא מתלבשת על נושא מסוים היא מסוגלת לשים לו סוף ולעשות זאת בצורה טובה. בצוק איתן נפל האסימון וכעת אנחנו נמצאים בהליך טוב וחשוב בנושא. הנכס הכל כך מרכזי של החמאס הולך ונשחק ואנחנו צריכים לשים לב שהוא לא ישתמש במנהרות לפני שיבטלו לו אותם לחלוטין".





כשנשאל על מיקום המנהרה החדשה שנמצאה השיב שר החינוך כי "אכן מדובר בבנייה בעייתית וכל אחד יכול להפעיל את דמיונו על מנת להעריך עבור מה המנהרה נועדה לשמש. אני שמח מאוד שמדינת ישראל פועלת בצורה נכונה בנושא, ידענו להרים את הדגל בזמן הנכון וטוב שכל גופי מערכת הביטחון עוסקים בנושא".



על המשברים בקואליציה הנוכחית סיפר השר ש"לאחרונה עבר חוק שאני מקדם בנוגע לאוניברסיטת אריאל ולצערי הרב מפלגת הליכוד מעכבת את החוק בצורה לא לגיטימית. אני מקווה שהעסק הזה ייפתר במהלך השבוע. אני מרגיש שזמננו קצר ולכן אני דוחף לקדם את החוק. עברנו רכבת הרים בחצי שנה האחרונה ואתה לא יכול לדעת מה יקרה מחר. ישנם יוזמות וחוקים שלוקחים זמן עד שרואים את התוצר שלהם ואני מרגיש שישנם דברים שיש לקדם במהרה".



"אני לא יודע אם אתמוך בחוק שימנע הקלטות סתר", ציין השר בנט, "לא למדתי די את הנושא. מצד אחד אני מוטרד מהאפשרות להיות מוקלט לכל מקום כי זה לא בריא לשיח כן בין בני אדם ומצד שני יש חשיבות לכלי הזה. יש לזכור ששחיתות היא דבר שקיים בישראל אך ישראל אינה מדינה מושחתת".



עריכה ב-103FM: איתמר זיגלמן