וועדת הכספים צפויה לאשר מחר תוספת משמעותית לשכר השרים, סגני השרים וראש הממשלה, כך דווח הערב (ראשון) ב"חדשות". כיום משכורתם עומדת על כ-40 אלף שקלים בחודש. בממשלה טוענים כי בעוד ששכר חברי הכנסת והשופטים עלה בכמעט 3% בשל הצמדתו לשכר הממוצע במשק, שכרם של חברי הממשלה לא עלה כמעט כלל מאחר שהוא צמוד למדד המחירים לצרכן. דרישתם כעת היא להצמיד גם את שכרם לשכר הממוצע.


שר התיירות יריב לוין, ממובילי היוזמה, נימק זאת בכך שלא ייתכן ששופטים ירוויחו יותר מראש הממשלה והשרים, ודרש השוואה בין שלוש הרשויות. לכן צפויה ועדת הכספים לאשר את ההעלאה בשכר שצפויה לעמוד על לפחות 1,300 שקלים. אם השינוי יחול גם רטרואקטיבית שנים אחורה, הוא עשוי להגיע לכדי אלפי שקלים לכל חבר בממשלה. שרי הממשלה פועלים תקופה ארוכה מאחורי הקלעים מול יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בדרישה לאשר את תוספת השכר.

בתוך כך, השר ישראל כ״ץ פנה הערב ליו״ר ועדת הכספים משה גפני לקראת הדיון מחר בוועדת הכספים בנושא שכר השרים. בפנייה ביקש השר לקבוע כי יתאפשר לו להחריג עצמו ולוותר על תוספת השכר הצפוייה לשרי הממשלה, בדומה למה שמתאפשר כיום לחברי הכנסת. ״בתקופה זו כאשר ציבורים מוחלשים כמו הנכים ואחרים נאבקים על תנאי מינימום למחייה בכבוד,  אעדיף כי כסף זה יועבר למטרות חשובות אלה״, הוסיף כ״ץ.
    
ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעבר דחתה ועדת הכספים את ההחלטה מספר פעמים, ככל הנראה בשל החשש מפני ביקורת ציבורית. כזכור, יו"ר ועדת הפנים לשעבר ויו"ר הקואליציה הנוכחי, ח"כ דוד אמסלם (ליכוד), הציע בנובמבר לקצץ במשכורתו של המפכ"ל רוני אלשיך ולעומת זאת להגדיל את משכורתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.