פרשן ערוץ עשר, רביב דרוקר, הסביר במאמר שפורסם היום (ראשון) בעיתון "הארץ", מדוע סירב לשלם עבור הקלטת יאיר נתניהו, ששודרה בשבוע שעבר ב"חדשות". דרוקר סיפר כי שמע את ההקלטה לראשונה בנובמבר 2016. "ההקלטה נשמעה בעלת ערך סקסי גבוה, היה ברור שזה יביא רייטינג, אבל בעלת ערך עיתונאי נמוך", כתב. "יאיר נתניהו הוא אדם פרטי. יש בו עניין עצום, אבל בדרך כלל איננו מסקרים את הבעיות של ילדי נבחרינו". 

הפרשן סיפר כי אמר למקור שהעביר לו את ההקלטה כי ערוץ עשר לא ישלם עבורה כסף, וכי הוא בספק אם כלי תקשורת אחר יעשה זאת, אך כי הוא מעוניין מאוד לשדר אותה. דרוקר כתב כי הוא חשב לשדר אותה במסגרת כתבה על אבטחת בני ראש הממשלה. "רוב השיחה של נתניהו ג'וניור עם חבריו מכוערת ומבחילה, אבל הנורמות האישיות שלו אינן עניין לפתיחת מהדורת החדשות", הסביר. "כששמעתי את הבדיחה בעניין מתווה הגז, כבר דימיינתי את הכותרות, אבל בסוף זו בדיחה".
דרוקר הוסיף: "אנשים רציניים פירסמו קריאות נרגשות לחקור את העניין (זהבה גלאון, סתיו שפיר), או ראו באמירה השטותית הזאת הוכחה לכך שהמתווה מושחת (אבי גבאי). בכך הם עשו צחוק מעצמם וסיפקו חומר לכל מי שטוען שהמאבק בשחיתות הוא בעצם מאבק בבנימין נתניהו". העיתונאי סיכם כי בשורה התחתונה, טוב שהקלטת שודרה מפני הערך העיתונאי שלה עלה לאחר שהפרופיל הציבורי של יאיר נתניהו נסק, קמפיין MeToo# האיר באור שונה הליכה למועדוני חשפנות, ונושא אבטחת בני ראש הממשלה עלה לכותרות.

רביב דרוקר. צילום: אלדד רפאלי, יח"צ
רביב דרוקר. צילום: אלדד רפאלי, יח"צ
 

עם זאת, דרוקר הוסיף כי יהיו השלכות עתידיות להחלטה לפרסם את הקלטת. "יש רק לזכור, שמה שנעשה במקרה הזה, לרבות התשלום, יהיה סטנדרט גם לבן הבא של שר בכיר שיימצא במועדון כזה או אחר", כתב. "כל מי שתמך בהתלהבות בהפיכת הנושא הזה לכותרת ראשית ייאלץ לזכור זאת גם אז".