צעירה שהייתה בריאה כל חייה, אובחנה יום אחד כלוקה בתסמונת נדירה, שגורמת לה לסבול מכאבים אדירים בעת מגע של כמעט כל דבר באשר הוא. במשך חודשים ארוכים הרופאים לא ידעו מה יש לה, וחלקם אף טענו שהכול בראש שלה. אך כעת כשהיא יודעת את מקור הסבל שלה, לדבריה היא חשה הקלה.



אבי הרמר, 22, ממחוז קנט, אנגליה, סובלת מתסמונת כאב אזורי מורכב (CRPS)- תסמונת נדירה שמותירה אותה בכאב כה רב ממגע, שאפילו משב רוח קל על עורה יכול להותיר אותה בסבל רב. התפנית בחייה של הרמר חלה בינואר 2016, בעודה סטודנטית, כאשר התעוררה בבוקר ולא הצליחה להזיז את ידה השמאלית. היא הלכה לרופא ששלח אותה בדחיפות לצילומי MRI, אך בהם לא נמצא דבר.



למרות זאת, מאותו הבוקר המצב של הרמר רק הלך והחמיר. "זה הפך יותר ויותר גרוע ופיתחתי רגישות בעור שהייתה כה קשה, עד שאפילו לא יכולתי לסבול את מגע הבגדים על העור שלי. כל מגע על העור הרגיש נורא", הסבירה הרמר ל"דיילי מייל". "כשאני מתקלחת אני צריכה להשאיר את הידיים והרגליים מחוץ למים כי זה כואב. אני מתקלחת בתנוחה של כוכב ים".


במשך חודשים ארוכים, אף רופא הצליח להבין מה יש לה, וחלק כאמור אמרו שזה פסיכולוגי בלבד. היא גילתה על מחלתה במקרה, כשהלכה לטיפול פיזיותרפי כדי לחזור להשתמש ביד שמאל. לאחר שהסבירה לרופא המטפל את מצבה הוא אמר שזה נשמע כמו CRPS. באותו רגע היא חשה הקלה על שהבינה מה המקור לסבל שלה, אך גם חששה כי נאמר לה שזה לא תמיד מצב שעובר. "פחדתי כי לא ידעתי אם אוכל לחזור ללכת שוב או להשתמש בידי השמאלית", הסבירה הרמר. "אני שמאלית, אז משמעות הדבר שנאלצתי ללמוד שוב לעשות הרבה דברים- לכתוב, לאכול ואפילו לצחצח שיניים ביד ימין". לא רק זאת, בשל הכאבים היא גם נאלצת להתנייד מידי פעם באמצעות קביים, אך יכולה כאמור להחזיק אותן רק ביד ימין.
 
הרמר בבית החולים. צילום מסך
הרמר בבית החולים. צילום מסך

ישנה שעתיים עד חמש שעות בלילה

בנוסף לפגיעה המוטורית, התסמונת פגעה קשות גם בשינה שלה. "אני ישנה בין שעתיים לחמש שעות בלילה בגלל הכאב. אני מתקשה להירדם ואם הגפיים שלי מתחככים בסדינים או הכרית, זה מעיר אותי". כאשר חברים מבקשים שתתאר להם את הכאב היא אומרת ש"אני בדרך כלל מספרת שהאזור הנגוע מרגיש כאילו הוא נמצא תוך מים קפואים כקרח, אבל במקום להזיז אותו, כשהכאב הופך בלתי נסבל, אני צריכה להשאיר אותו בתוך המים".  הרמר מסבירה שעדיין יש לה בעיה לשים חומרים שונים על עורה כי זה "גורם לפריחה שנראית כאילו נשרפתי". 
 
נאלצת לעיתים להתנייד עם קביים, אותם היא מחזיקה רק ביד ימין. צילום מסך
נאלצת לעיתים להתנייד עם קביים, אותם היא מחזיקה רק ביד ימין. צילום מסך

סיימה את לימודיה בהצלחה

למרות המצב הקשה בו מצאה את עצמה, הרמר הצליחה לסיים את לימודיה בהצלחה בספטמבר האחרון. כיום, היא מספרת שהיא "מרגילה מחדש את העור שלי למגע של מים ובד, מה שאומר שאני יכולה ללבוש שוב בגדים, ויכולה לצאת יותר, כיוון שאני יכולה להגן על העור שלי מדברים כמו רוח או גשם שגורמים להרבה כאב".

בנוסף לכך, כדי להתמודד עם הכאב היא מקבלת בין היתר אינפוזיה של קטמין, שהוא משכך כאבים חזק. את הקרדיט להתמודדות שלה עם המצב הרמר נותנת להוריה, שלדבריה נמצאים שם בשבילה תמיד. היו תקופות בהן לא יכלה לעשות דברים לבד, לכן הם עזרו לה להתקלח וכן הסיעו אותה ממקום למקום, כשהייתה צריכה לצאת מביתה. 

הצליחה לסיים את לימודיה למרות התסמונת הקשה. אבי הרמר, פייסבוק
הצליחה לסיים את לימודיה למרות התסמונת הקשה. אבי הרמר, פייסבוק