רכש חדש ללפיד: סגן ומשנה ראש המוסד לשעבר, רם בן ברק, הכריז היום (שני) על הצטרפותו למפלגת 'יש עתיד' של יאיר לפיד. לפיד בירך על הצטרפות ואמר: "בן ברק הוא מהאנשים שראוי שיהיו במערכת הפוליטית שלנו. אנחנו זקוקים גם לערכים שהם מביאים איתם וגם לניסיון המקצועי שלהם". בן ברק אמר לאחר ההודעה: "אני מרגיש שזו חובתי לגייס את הניסיון והידע שצברתי בשנותיי הרבות במוסד, כלוחם כל הדרך עד לראשות האגף למבצעים מיוחדים והמשנה לראש המוסד, וכעת להמשיך ולתרום לשירות המדינה. לאחר שיחות ומפגשים רבים שקיימתי עם יאיר לפיד וחברי המפלגה, הגעתי למסקנה שיאיר לפיד ראוי, יכול ומסוגל להוביל את השינוי, יחד עם חבורה של אנשים מוכשרים שכל מטרתם היא טובת המדינה ואזרחיה, ובכך לסחוף את הציבור הישראלי אל עבר השינוי". 

בן ברק שירת 33 שנה במוסד ושבע שנים בסיירת מטכ"ל והיה מנכ"ל המשרד לענייני מודיעין והמשרד לנושאים אסטרטגיים. הוא בוגר המכללה לביטחון לאומי ובעל תואר שני במדע המדינה וביטחון לאומי מאוניברסיטת חיפה. בן ברק נשוי לאיילת עמישב-בן ברק, רופאה בכירה במחלקת המטו-אונקולוגית ילדים במרכז הרפואי רמב"ם, אב לשלושה וסבא לנכדה ומכהן כיום כנשיא חברת נשיא חברת פורטיפיי סולושנס.

רכש חדש. יאיר לפיד
רכש חדש. יאיר לפיד


ההצטרפות של בן ברק מגיעה על רקע ההסתבכות האחרונה של בכיר ביטחוני אחר ביש עתיד, ראש המוסד לשעבר יעקב פרי. כזכור, בשבוע שעבר פורסם תחקיר בתכנית "עובדה" אודות הח"כ, שבו נחשף כי פרי עבר ארבע בדיקות פוליגרף במסגרת חקירת הדלפת מידע לשר הפנים אריה דרעי, מתוך חקירות המשטרה נגדו בשנת 1991,  ובאף אחת הוא לא יצא דובר אמת, כשנשאל על מעורבותו האפשרית בנושא.   למעשה, לפי התחקיר, בבדיקה האחרונה הוא אף ביקש להחליף את בודק הפוליגרף. 
שתי שאלות אשר קשורות בחקירה, ובהן עולה כי פרי שיקר היו "האם ב-1991 ביקשת מידע על האזנות רגישות בנושא דרעי במרכזת הר-נוף", ו"האם מסר מידע לדרעי על האזנות המשטרה נגדו". 

צוות החוקרים שמונה לבדוק את ההדלפות, שהורכב משלושה חוקרים, המליץ להעמיד לדין את ניצב דותן בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וממליצים לפתוח בחקירה נגד פרי והיועץ המשפטי של השב"כ, עורך הדין אלי זוהר, אך עם סיום חקירת המקרה השב"כ נשטף בטלטלה שבאה לאחר רצח ראש הממשלה יצחק רבין, שהיה מאובטח על ידי היחידה לאבטחת אישים של הארגון, והחקירה נגד פרי נקברה. ניצב דותן פרש מהמשטרה ולמרות ההמלצות לא הועמד לדין בפרשה. עו"ד זוהר לא נחקר וממשיך לייצג אנשי שב"כ.