מעבר כרם שלום ייפתח מחר מחדש, רק יומיים לאחר שנסגר בעקבות חשיפת ותקיפת מנהרת הטרור של חמאס שעברה מתחת למקום הרגיש, כך מסר הערב (שני) דובר צה"ל. בהודעת דו"צ נאמר עוד, כי פיקוד הדרום השלים את תהליך סיכולה והשמדתה של מנהרת הטרור שנחפרה תחת המעבר וסיכל את האיום הביטחוני שהיוותה.



"עם סיום המהלך, ולאחר הערכת מצב ביטחונית, הוחלט על השבת המעבר לפעילות. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי על המתרחש ברצועת עזה ועליו האחריות לרווחת אזרחיה. כל ניסיון לפגוע באזרחי ישראל או בריבונותה יענו בעוצמה ובנחרצות. צה"ל ימשיך לפעול לסיכול מאמצי ארגוני הטרור בתווך התת-קרקעי, בכל מקום בו יידרש לכך".



בלילה שבין שבת לראשון, תקפו מטוסי חיל האוויר מנהרת טרור ייחודית בתהליכי בנייה, שעברה מתחת לשטחי ישראל לאורך כ-180 מטרים, כאשר לאחר מכן, היא המשיכה גם לצד המצרי. 



מפקד פיקוד הדרום, האלוף אייל זמיר, אמר לאחר התקיפה כי "מנהרת הטרור אשר חצתה מתחת למעבר כרם שלום פוגעת בראש ובראשונה בתושבי רצועת עזה. אנו נחושים להמשיך במאמץ לסיכול מנהרות הטרור ולפעול בכל דרך למען הגנה על תושבי עוטף עזה ומדינת ישראל". ואילו מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, התראיין לערוץ הטלוויזיה הערבי אלחורה ואמר בתגובה למתיחות בדרום: "זו המנהרה השלישית שחשפנו בחודש וחצי האחרונים. את כל שלוש המנהרות האלו חשפנו ותקפנו בתוך ישראל בשטח שבריבונות ישראלית, וזה לא במקרה". 

"כל מי שבינה בראשו, יודע שזה לא במקרה. הגאונות הישראלית והמוח היהודי מצאו פתרון לכל מנהרות הטרור, וכפי שיש "כיפת ברזל" לאוויר, יש כיפה טכנולוגית מפלדה מתחת לאדמה", הוסיף. 

אל"מ קובי הלר, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אמר: "בתקופה האחרונה פועל צה"ל במערכה רחבה כנגד המנהרות שנחפרות על ידי ארגוני טרור שונים מרצועת עזה לעבר מדינת ישראל. המנהרה עוברת מתחת למעבר הסחורות היחיד מישראל לרצועת עזה ובצמוד לצינורות הגז והסולר אשר ייתכן והיו היעד של מנהרת הטרור. בפעולה זו סיימנו את השמדת המנהרה והיא איננה מהווה יותר איום על תושבי עוטף עזה".