הפרשן הצבאי של חדשות 2 רוני דניאל נחשב, לפחות בפרסונה הציבורית שלו, כאיש קשוח. הדעות הנחרצות שלו בנושאים שונים תרמו לכך, וגם החיקוי המשעשע והצבאי במיוחד ב"ארץ נהדרת" בוודאי לא הזיק לכך. השבוע דניאל התראיין  לפודקאסט של חדשות 2, "סמול טוק", וסיפר למראיין יונתן ריגר על ילדותו הפרועה ועל יחסיו הקרובים עם ילדיו.

"הייתי קצת נער פרוע", סיפר דניאל והתייחס לילדותו במעוז חיים. "נכנסתי לאוטו של מורה ודחפתי אותו לאיזו תעלה בגלל שהיא גירשה אותי מהכיתה על לא עוול בכפי", הוסיף הפרשן הצבאי. "שלחו אותנו להרוויח את הכסף של האוטו לתיקון. לא זרקו אותי מבית הספר. אני הייתי בן משק והיא הייתה מורה שכירה, היה לי מעמד אחר", ציין בחיוך. "היו לי מחנכים נפלאים שלימדו אותנו לקרוא, ואהבת מולדת וערכים בסיסיים. בהמון מובנים נשארתי תקוע בקיבוץ אפילו שאני כבר גר יותר שנים בעיר". 

 

דניאל התייחס לפרשת המונולוג הנוקב שנשא ב"אולפן שישי" בעבר ועורר סערה, בו דיבר על כך שלא יתרגש אם ילדיו יחליטו לעזוב את הארץ. "אמרתי שאני לא בטוח שאני ארצה שהילדים שלי יגורו כאן. זה נכון שזה קשה אבל אני לא מצטער שאמרתי אותו כי דיברתי מנהמת ליבי. זה לא נוגע אגב לפוליטיקה ולשטחים, אלא להתנהלות הערכית והצנועה שאני מצפה מההנהגה. זה משגע אתי ושורט אותי. כמה ראוותנים אפשר להיות?".   


דניאל סיפר על התגובות הרבות שקיבל אז: "המון אנשים אמרו לי 'אנו מרגישים כמוך',  אבל הרבה היו גם שלא אהבו את האמירה הזאת ואני מכבד אותם גם כי זו אכן אמירה קיצונית. אני אחרי זה חשבתי האם לא צלחתי איזה קו מקצועי שלא נכון היה לחצות. אני לא מתחרט על זה". עוד סיפר: "נתניהו התקשר אלי ודיברנו אח"כ. הוא אמר לי שהוא יודע שלא התכוונתי לזה. אני לא מבין מה עובר עליו כי אני חושב שהוא אדם מוכשר ורציני. ואני לא מצליח לפצח איך ולאן הוא הגיע. צר לי עליו ובעיקר עלינו, על פרצופה של המדינה הזאת". 
דניאל התייחס לפער בין דימויו הציבורי הקשוח לאהבתו לילדים: "ברחוב אני זוכה לאהדה כזאת, אני גם לא אוהב את הביטוי 'מר ביטחון'. הבן שלי לומד בבצלאל. אני טוען שכל אחד יילך לדרכו. כשהוא אמר לי אמרתי לו תבורך. מגיל קטן היו לו יכולות בלתי רגילות בציור. הבת שלי היא נשמה גדולה וטובה. האושר שלי זה מהילדים שלי, כשהם מאושרים אני מאושר. בעניין הזה אני רכיכה וסמרטוט".