הטרדות מיניות, מעשים מגונים, מעשי סדום ומין בתשלום התרחשו, לכאורה, על ימי מורה ומנצח של בית הספר תלמה ילין: 18 עדויות של נערים נאספו נגד המנצח המוכר מנחם נבנהויז, שהיה גם מנצח מקהלת בית הספר למוזיקה קלאסית. כך דווח היום (שלישי) בחדשות ערוץ עשר. על פי הדיווח, בעקבות התלונות הופסקה עבודתו של נבנהויז בבית הספר הנחשב, אך בשל התיישנות המקרים לא הוגשה תלונה למשטרה והמורה המשיך ללמד במוסדות אחרים,  בהם הטכניון ומכללת וושינגטון. 



ישי שטקלר, אז תלמיד והיום מנצח במקהלת בית הספר, פרסם פוסט היום שבו כתב כי "נבנהויז פגע מינית בכמעט 20 ילדים, שידוע לנו עליהם כרגע, ואני ביניהם. אם מישהו חוות פגיעה מינית באיזושהי מסגרת, בביה"ס או מחוצה לו - אל תשתקו כמו שאנחנו שתקנו!". הסיפור הגיע להנהלת המוסד לפני מספר שנים. חיים דייטשמן, לשעבר מנהל בית הספר, אמר בתגובה כי "לא הצלחתי לשכנע אותו להגיש תלונה במשטרה, הוא אמר שהוא לא רוצה לעשות את זה. אני הסברתי לו שברגע שהוא העביר לי מידע כזה אני לא יכול להשאיר אותו אצלי ואז פניתי לגורמים שהייתי צריך לפנות (אליהם)".

נבנהויז לא התייחס להאשמות.




אסף הראל: "הציע שלל הצעות מגונות. יכול להיות שלא קרה דבר, יכול להיות שהדחקתי"

גם הסטיריקן אסף הראל חשף, במסגרת פינת הוידאו "המונולוג" באתר "הארץ", כי כשהיה תלמיד בתיכון לאמנויות הציע לו, לכאורה, המנצח והמורה, שלל הצעות מגונות במהלך שיעורים פרטיים שהעביר לו. "תהיתי למה במסגרת הגל האחרון, לא צפו סיפורים של נערים שנוצלו על ידי גברים בעמדות כוח. גברים בעמדות כוח הם גברים בעמדות כוח, והם עושים מה שהם רוצים" פתח הסטיריקן.

"כשאני הייתי בתיכון תלמה ילין היה לי מורה, מנחם נבנהויז קראו לו, שהיה מנצח נערץ, ממש, כל הנגנים בתלמה ילין החזיקו ממנו, הוא ניצח על תזמורות סימפוניות בכל העולם, היה איש כריזמטי, מצחיק, עם המון כישרון במוזיקה, סיפר הראל, "לקחתי ממנו שיעורים פרטיים, היה לו סטודיו ליד רוטשילד. באותה תקופה עבדתי בבניין איזה יומיים וכמובן שעל היום הראשון נתפס לי הגב מרוב לסחוב בלטות. אני זוכר שבאתי לשיעור וממש כאב לי הגב ואז מנחם הציע לי מסאז' כדי לעזור לשרירים".

"חשבתי שיפה מצדו, וזה באמת עזר ואני הרגשתי טוב, ואז הוא הציע שהיום לא נעשה שיעור ונשחק בכל מיני משחקים", המשיך המגיש. "הוא הציע שלל הצעות מגונות: בוא נשחק ברופא וחולה, בוא נאונן יחד, כל מיני דברים שלא נשמעו לי כל כך כיפיים. הקטע המדהים שאני לא באמת זוכר מה היה שם. יכול להיות שלא היה כלום והוא רק הציע, יכול להיות שהיה והדחקתי".




הראל סיפר כי החליט לבדוק את העניין בשבועות האחרונים, "אמרתי שאם לי הוא עשה את זה, אז בוא בטוח עשה את זה לאחרים". אחרי מספר שיחות טלפון לעם חבריו מבית הספר גילה המגיש דפוס פעולה סדרתי שנע מהטרדות מיניות ועד ליחסי מין מלאים עם קטינים, במקרים מסויימים בתשלום.

"את אחד התלמידים הזמין נבנהויז לחדרו במהלך הופעה בחו"ל, ושכנע אותו לאונן יחד", מוסיף הראל. "תלמיד נוסף מספר על מגע מיני, הוא הגיע לסטודיו של נבנהויז ברחוב כרמיה. במשך שנה היו היחסים מצויינים. במשך שנה לא קורה כלום, תחושה של מורה, חבר, אח גדול, עד שיום אחד הוא נפרד מחברה שלו, ומגיע לשיעור מרוסק בדיכאון".

"ככל הנראה נבנהויז מזהה את החולשה ומסביר לו כמה חשוב להתחבר לרגשות, להתפשט רגשית, להתפשט פיזית. ואחרי שהוא משכנע אותו ושניהם עירומים הוא מבקש מהתלמיד לגעת באיבר המין שלו, כשהוא מסרב הוא נוגע בתלמיד. משם זה ממשיך למין אוראלי, שמבחנה חוקית מוגדר כמעשה סדום. התלמיד שאחר כך יבלה שנים בטיפול פסיכולוגי, סיפר לי איך הוא יצא משם והקיא את נשמתו, היה חולה מספר ימים ולא יצא מהבית וכמובן שלא חזר מעולם לסטודיו".